Stressad gynekolog - felbedömning?
Jag var faktiskt med om idag att läkaren tog fel. Var på ultraljud och ligger där på britsen och läkaren börjar undersökningen. Han hittar bara en tom säck och jag blir så ledsen. Han ser också jätte bekymrad ut och ska precis avsluta undersökningen när han tar ultraljudet på andra sidan magen och där helt plötsligt ser man ett foster som rör sig och är mycket aktivt. Läkaren hade hela tiden när han sett fel och undersökt min urinblåsa!!!
Vi båda två började skratta och han klappar mig på armen och ber så mycket om ursäkt och jag känner mig otroligt lättad. Men usch vilken pärs det var att först tro att jag aldrig ens haft en bebis i magen. Läkaren erkände han var trött och hade flera patienter som han behövde hjälpa och att de blivit lite snurrigt för honom. Så i mitt fall berodde de verkligen på den mänsliga faktorn.
Så ja läkare kan ta fel de är inte felfria dom heller. Dock tycker jag inte du ska godta att du blivit behandlad på det sätt du blivit. En läkare måste ju visa medkänsla. Försök att prata med någon om det här och be om att vid nästa undersökning få en annan läkare som tittar på dig (om det går)
Jag ska hålla tummarna för dig!