Inlägg från: trollhona |Visa alla inlägg
  • trollhona

Stressad gynekolog - felbedömning?

ballerinakakaoreo skrev 2018-11-27 14:20:13 följande:

Jag låter bli att läsa alla ovänsentliga svar av er som försöker tillrättavisa varandra och er som tjafsar eller förnekar den lilla chans till liv det finns. I varje tuff stund brukar det alltid kunna finnas en strimma ljus och ett litet hopp, mitt lilla hopp är att få komma in på måndag, få en läkare som är mjuk och försiktig, som verkligen tar sin tid att kolla, och då se att bebisen växt lite och att hjärtat nu går att se. DET är MITT hopp och det som får mig att kunna hantera denna sorg, speciellt med tanke på att blödningarna och mensvärken avstannat helt. Jag har hopp om att blödningen var ?mens? i och med att den inträffade på samma dag som mensen faktiskt var beräknad i min mensapp (svägerskan var med om samma sak) och inte ett tecken på missfall/utstötning. Om det verkligen är så att bebisen är till 100% död så får jag hantera det då, men det är dessa 10% som får mig att hålla hoppet vid liv. Har ni hört talas om mirakelbarn?

Ja hade genombrottsblödningar genom hela graviditeten. dvs var 4e vecka blödde jag TROTS att jag var gravid, för min kropp fattade inte det. 
    Så ja, det finns mirakelbarn, mitt barn är ett av dem. Hoppas ditt är det med. Hller tummarna.
  • trollhona
    ballerinakakaoreo skrev 2018-11-28 01:15:55 följande:
    Åh, det känns skönt att läsa!! Hur var dina blödningar och hur länge varade dem? Hade du vanlig mensvärk då? Förlåt om jag ställer många frågor.
    De var som vanligt, varade i ca 4-5 dagar men aningen "tunnare" om jag ska försöka beskriva dem. Typ som istället för 100% mens så var det 90%. 
    Höll på fram till månad 8 sedan ville pyret ut :)
Svar på tråden Stressad gynekolog - felbedömning?