Anonym (mor) skrev 2018-11-27 10:44:54 följande:
Har jag pådyvlat andra mitt perspektiv? Jag berättade om att min dotter gjorde en tidig abort SAMT att jag träffat en gammal kvinna som i sin ungdom miste TVÅ barn i fullgånget stadium. Det är mina upplevelser och vill ngn känna sig "pådyvlad" mina känslor och tankar så är det väl inget jag kan styra? Jag tror 99% skiter FULLSTÄNDIGT i mina tankar.
Nja. Du skrev ganska exakt ?MEN kanske ska man ändå för ALLAS bästa inse att det där som kommer ut i missfallet inte är ett BARN utan ett ytterst ofullgånget foster (i de flesta fall).?
Det är ditt synsätt och ditt perspektiv som du tycker är för ?allas bästa att inse?.
Och jag kan inte se vad det tjänar för nytta att säga det till nån som uttrycker oro och är ledsen över ett bemötande. Om du dessutom tror att ingen bryr sig om vad du säger till de så kan du väl fundera på om du aldrig bryr dig om andras ord.
Hoppas och tror att det inte är sättet och med de orden du skulle bemöta nån på om du pratade med den personen öga mot öga och jag må vara naiv men jag tycker faktiskt man kan tänka på det när man skriver på ett forum också. Kärlek, stöd och empati. Try it.