• DoriaP

Gravid med molvärk och ont i äggstockarna.

Jag plussade tidigare i veckan, första barnet. Sista dagarna har jag haft molvärk som kommer och går, ont i äggstockarna på varierande sidor.

Har läst detta kan vara normalt, men även läst att detta kan vara tecken på utomhavandeskap.

Blir lite orolig och undrar om någon känner likadant eller har någon mer information som kan lugna.

Ska på inskrivningssamtal på onsdag men har svårt att slappna av just nu.

• Svar på tråden Gravid med molvärk och ont i äggstockarna.
  • askyfullofstars

Hej!

Hade likadant i början (åkte in pga misstanke om utomkveds) och det är tecken på att livmodern växer. Molvärk likaså, kändes som mensen var på väg hela tiden! Om du däremot har väldigt ont på ena sidan endast bör du kolla upp det. Vilken v är du i? Grattis!

• DoriaP
    askyfullofstars skrev 2018-11-30 17:46:28 följande:

Hej!

Hade likadant i början (åkte in pga misstanke om utomkveds) och det är tecken på att livmodern växer. Molvärk likaså, kändes som mensen var på väg hela tiden! Om du däremot har väldigt ont på ena sidan endast bör du kolla upp det. Vilken v är du i? Grattis!

Okej tack !! Ska försöka att inte inbilla mig ensidig smärta då ;). Har som haft att det byter från höger till vänster osv så jag hoppas det är ett bra tecken.

Haha är så ny på detta att det är pinsamt, men sista mensens första dag var den första november.
  • askyfullofstars
    DoriaP skrev 2018-11-30 18:08:55 följande:

Okej tack !! Ska försöka att inte inbilla mig ensidig smärta då ;). Har som haft att det byter från höger till vänster osv så jag hoppas det är ett bra tecken.

Haha är så ny på detta att det är pinsamt, men sista mensens första dag var den första november.

Då är du sannolikt gravid i v.4+1 :)

Förstår din oro men de som haft utomkveds har som sagt haft smärta på en sida bara. Ibland i kombination med svaga plus, bruna flytningar m.m. På dig låter det mer som växtvärk vilket jag hade massor av i den veckan! :)
  • Aamon

Låter som vanlig växtvärk. Känns som att mensen kommer när som. Jag har haft utomkvedshavandeskap. Gjorde så ont att jag knappt kunde gå och småblödde också.

• DoriaP
    Aamon skrev 2018-11-30 21:32:38 följande:

Låter som vanlig växtvärk. Känns som att mensen kommer när som. Jag har haft utomkvedshavandeskap. Gjorde så ont att jag knappt kunde gå och småblödde också.

Jag beklagar. Kram !!
  • DoriaP
    askyfullofstars skrev 2018-11-30 18:44:02 följande:

Då är du sannolikt gravid i v.4+1 :)

Förstår din oro men de som haft utomkveds har som sagt haft smärta på en sida bara. Ibland i kombination med svaga plus, bruna flytningar m.m. På dig låter det mer som växtvärk vilket jag hade massor av i den veckan! :)

Min ångest hjälper inte till insånnahär lägen. Men får försöka andas och avvakta och se. Hoppas det är växtvärk :) . Har haft problem med gulkroppscystor på höger sida och det är den sidan som gör mest ont, tänker att det kanske hänger ihop.

Trevlig helg !!
Svar på tråden Gravid med molvärk och ont i äggstockarna.