• MrsGarwood

Illamående how to cope

Hejsan! Gick in i v 7 igår och med det kom ett otroligt illamående. Jag som inte haft tillstymmelse till symptom hittills förutom ömma bröstvårtor som dock försvunnit nu. Frågan är HUR ni amazing mammor där ute tog/tar er igenom illamåendet? Tips och trix tas tacksamt emot. Allt som jag i vanliga fall äter kan jag inte ens tänka tanken på. Det enda som funkar är hamburgare och pizza, samt en sjuk craving på tomat + gurka med krydda och salt.... Kan ju inte leva på det.... Eller???

• Svar på tråden Illamående how to cope
  • Anonym (H)

Ät det som funkar! Vi ska hoppas det snart blir bättre!

• mal2019

För mig har det hjälpt med syrliga saker (men det verkar ju vara olika för alla). Sitter just nu och dricker en smoothie som blev HIMMELSKT god och bra mot mitt illamående:

- Naturell yoghurt
    - Apelsinjuice
    - Frysta hallon 
    - Havtorn

Hoppas illamåendet försvinner snabbt för dej! <3

• Anonym (Samma här)

AKUPUNKTUR!

När jag väntade mitt senaste barn mådde jag illa hela tiden, heeela graviditeten, trots Postafen/Lergigan/Sea bands.

Nu är jag gravid igen och blev helt deprimerad när illamåendet kom som ett brev på posten, hade glömt hur jävligt det kändes.

Igår var jag på akupunktur hos en barnmorska, och idag har jag inte mått illa alls (förutom en pyttestund då jag druckit juice).

SÅ JÄKLA SKÖNT!

Svar på tråden Illamående how to cope