• JohannaT

Förhöjt TSH

Hej! Var på mitt hälsosamtal igår där de tog prover på sköldkörteln. Idag såg jag att mitt TSH-värde ligger på 4,34 (referensvärdet 3,70). T4 ligger bra. Blev väldigt orolig och kontaktade barnmorska som skrev att jag skulle bli insatt mot Levaxin imorgon. Är idag på första dagen av vecka 7 ocy hoppas fostret inte tagit skada av detta. Någon annan som har erfarenhet av detta? Är orolig och detta gör det verkligen inte bättre...

• Svar på tråden Förhöjt TSH
  • Jag är bara jag

Det var inte så jättehögt, men det satte in Levaxin så det inte ska bli ännu högre. Tsh har nämligen en tendens att stiga när man är gravid och ännu högre värde är ju inte så bra. De flesta foster tar inte skada av lite högt tsh.

• Lippstick2016

Jag plussa idag äl+10. Fick veta jag har hypoteryos förra veckan och ett riktigt kasst värde på 97. Går och väntar på missfall typ...

• Mellamella

Jag hade liknande värden under min första graviditet men fick veta det senare än dig, tror jag var i vecka 12 eller så. Det gick hur bra som helst, började medicinera och födde sedan en frisk flicka. Nu i min andra graviditet har sköldkörtelvärdena än sålänge varit normala.

Jag tror inte du behöver oroa dig, lycka till med graviditeten!

Iris 160903
  • JohannaT

Lippstick - men det är ju bra att de upptäcks så tidigt i din graviditet och att du blir insatt på Levaxin. Får hoppa att det går bra ändå :)

Ja, det låter bra! Fick höra av barnmorska idag att mitt värde bara var marginellt förhöjd och att detta var vanligt under graviditet och inget att oroa sig över. Får väl hoppas på det bästa. Men man vet ju inte vad som är normalt vid första barnet:)

Svar på tråden Förhöjt TSH