nihka skrev 2018-12-11 14:03:21 följande:
Det kan förklara varför du frågar mig varför jag påstått något, och när jag svarar att jag inte har gjort det, så säger du att du bara svarat allmänt, och sedan upprepar att jag sagt så.
Tycker du att det är jobbigast att läsa eller skriva lång text?
Nu har ju jag aldrig påstått att jag vet så mycket mer än forskare och psykologer utan hänvisar ju själv till dito.
Och påtalat att det exempelvis inte finns något som helst forskningsstöd för att det skulle finnas någon koppling mellan ökningen av könsdysfori och att man tillämpar ett genusperspektiv i förskola/skola.
Så du kan fortfarande vara lugn för framtiden även om du ser en flicka på förskolan I cowboyhatt och en kille i strasshalsband. Det ingår i barns lek att experimentera med olika roller. Du vet som mamma, pappa, barn mm.
Naturligtvis ska barn få välja sitt kön själva och merparten kommer att välja vad omgivningen bekräftar är deras biologiska kön. De ytterst få som väljer annorlunda och håller sig till det får man anta gör det på väldigt goda grunder. På samma sätt går man inte ut och meddelar alla barn att de är heterosexuella utan det får de bestämma själva. Skulle något barn ha problem med att fröken inte pekar med hela handen kanske man får leta efter orsaken någon annanstans än hos barnet, eller fröken.
"
Och påtalat att det exempelvis inte finns något som helst forskningsstöd för att det skulle finnas någon koppling mellan ökningen av könsdysfori och att man tillämpar ett genusperspektiv i förskola/skola."
Är genusperspektiv synonymt med "man kan välja sin könsidentitet hur man vill"?
Det finns ingen forskning som tyder på att man kan det, forskningen tyder på att den är biologisk så varför ska man försöka sudda ut barns könsidentitet?
Amelia spends time with one of these gender non-conforming families, mapa (mom and dad) Del LaGrace Volcano who was born intersex (both male and female), the children Mika (5) and Nico (3) and their grandma Margareta. She visits Mika and Nico's gender aware kindergarten to find out what the teachers and the other kids make of Mika?s gender expression.She also meets the founder of Sweden?s gender-neutral kindergartens, Lotta Rajalin, to learn how they go about deleting gender norms from education, as well as psychiatrist Dr Eberhard who is against Sweden?s attitude to gender in kindergartens.
Eftersom du verkar försvara det och verkar vara så självsäker så vill jag veta hur
du vet att det inte blir negativa konsekvenser av det.
"
Så du kan fortfarande vara lugn för framtiden även om du ser en flicka på förskolan I cowboyhatt och en kille i strasshalsband. Det ingår i barns lek att experimentera med olika roller. Du vet som mamma, pappa, barn mm."
Kan du förklara vad "
flicka på förskolan I cowboyhatt" har med saken att göra?
"
Naturligtvis ska barn få välja sitt kön själva och merparten kommer att välja vad omgivningen bekräftar är deras biologiska kön. De ytterst få som väljer annorlunda och håller sig till det får man anta gör det på väldigt goda grunder."
Det är barn det handlar om och då ska man vara förbannat säker på att man vet vad man pratar om när man uttrycker sig så säkert, hur vet
du att det är det bästa sättet att låta barn välja sin könsidentitet som dom vill?