• Kajsa123

Varför är män så lättkränkta?

Något jag ständigt förundras över är hur så många män i olika forum generellt är så lättkränkta? Det är klart att man kan ha olika åsikter om saker och ting, men det kan man väl ha utan att bli aggressiv och kränkt? Vad kommer denna ilska ifrån egentligen?

• Svar på tråden Varför är män så lättkränkta?
  • pyssel
    KlunsSmurfen skrev 2018-12-12 18:23:19 följande:

Du citerade Johnnyorange och jag citerade dej men det betyder inte att jag anser att du och alla andra feminister är hycklare.

Jag förtydligade det du inte förstod av det jag skrev till JO, men då blev det ännu svårare att läsa för dig. Det kan jag inte ta mer ansvar för än så.
    Alla hästar hemma
  • KlunsSmurfen
    pyssel skrev 2018-12-12 19:04:07 följande:
    Jag förtydligade det du inte förstod av det jag skrev till JO, men då blev det ännu svårare att läsa för dig. Det kan jag inte ta mer ansvar för än så.
    ja, det blev ju lite svårare och nu har jag hakat upp mej på "bloggar från F!-soffan " & "F!:s ungdomsgård i Almedalen".
    Menar du att den hycklande feminismen bara finns på bloggar och F!:s ungdomsgård eller är det min läsförståelse som är kass?
  • Progressiv

Jo, det är just det det innebär. Ett äpple som ser ut som ett päron är fortfarande ett äpple, vad du än tycker om det.

oanonym skrev 2018-12-12 16:53:50 följande:

Fast i detta fall behöver ju inte källa betyda det du verkar tro, det räcker med att komma med konkreta exempel. Källa betyder inte alltid att man ska länka till någon undersökning.

• oanonym
    Progressiv skrev 2018-12-12 20:15:39 följande:

Jo, det är just det det innebär. Ett äpple som ser ut som ett päron är fortfarande ett äpple, vad du än tycker om det.

Antar att du citerade fel? Eller är detta verkligen ett svar?
  • Progressiv

*Hen* är väl förresten alldeles utmärkt i detta fall eftersom vi inte vet könet på trådskaparen? Könsskillnaders vara eller icke vara har däremot inte så mycket med trådstarten att göra.

Thereisthat skrev 2018-12-12 19:03:27 följande:

Ja eftersom att det framkommer att TS också pratar om inlägg på Internet så vore det ju på sin plats att dela med sig av dessa så att vi andra kan diskutera huruvida inlägget uppvisar lättkränkther eller om det skulle vara ett enstaka fall bland många andra. Men visst måste ingen lämna några referenser om hen (intersektionalitetspoäng till mig för användadet av ordet hen där) så behöver hen (I'm the kiueen (hen-regent alltså)) inte göra det. Men då får man också räkna med att inte bli trodd.

• Progressiv

Ja? Om du menar källa som i *gå till roten ur*, då är det ju definitivt så.

oanonym skrev 2018-12-12 20:18:41 följande:

Antar att du citerade fel? Eller är detta verkligen ett svar?

• oanonym
    Progressiv skrev 2018-12-12 20:25:58 följande:

Ja? Om du menar källa som i *gå till roten ur*, då är det ju definitivt så.

Jag skrev vad jag menade med källa, så jag förstår ingenting av ditt exempel med äpplen och päron.
  • KlunsSmurfen
    Progressiv skrev 2018-12-12 20:20:19 följande:

*Hen* är väl förresten alldeles utmärkt i detta fall eftersom vi inte vet könet på trådskaparen? Könsskillnaders vara eller icke vara har däremot inte så mycket med trådstarten att göra.

läs #179 och gissa könet på TS.

• oanonym
    Progressiv skrev 2018-12-12 20:20:19 följande:

Du koncentrerade dig på helt fel sak i det du citerade.

Vore det inte bättre om TS kom med exempel på det hen talar om?

Eller ska vi bara utgå från att många män är lättkränkta?
  • KlunsSmurfen
    oanonym skrev 2018-12-12 20:43:22 följande:
    Du koncentrerade dig på helt fel sak i det du citerade.

Vore det inte bättre om TS kom med exempel på det hen talar om?

Eller ska vi bara utgå från att många män är lättkränkta?
    jag gissar.
    Män har ofta en hårdare attityd än kvinnor och på forum som Flashback där många har låg mental ålder så blir attityden mycket hårdare (och på sandlådenivå)

En del män har taskig social kompetens och inbillar sej att det är ok att ha samma attityd mot kvinnor

Svar på tråden Varför är män så lättkränkta?