Varför är män så lättkränkta?
Tycker du att det är jobbigast att läsa eller skriva lång text?
Nu har ju jag aldrig påstått att jag vet så mycket mer än forskare och psykologer utan hänvisar ju själv till dito.
Och påtalat att det exempelvis inte finns något som helst forskningsstöd för att det skulle finnas någon koppling mellan ökningen av könsdysfori och att man tillämpar ett genusperspektiv i förskola/skola.
Så du kan fortfarande vara lugn för framtiden även om du ser en flicka på förskolan I cowboyhatt och en kille i strasshalsband. Det ingår i barns lek att experimentera med olika roller. Du vet som mamma, pappa, barn mm.
Naturligtvis ska barn få välja sitt kön själva och merparten kommer att välja vad omgivningen bekräftar är deras biologiska kön. De ytterst få som väljer annorlunda och håller sig till det får man anta gör det på väldigt goda grunder. På samma sätt går man inte ut och meddelar alla barn att de är heterosexuella utan det får de bestämma själva. Skulle något barn ha problem med att fröken inte pekar med hela handen kanske man får leta efter orsaken någon annanstans än hos barnet, eller fröken.
Jag tycker att det är jobbigt att läsa när det blir ologiskt och när du svarar på något helt annat än vad jag skrivit.
ja, det är ju ett problem som verkar vara strukturellt.
Jämför
[genus"forskning"]
med
[riktig forskning]
www.familjeliv.se/forum/thread/79268214-varfor-ar-man-sa-lattkrankta/15
Jag struntade i att förklara att det gjorts framsteg genom att förändra undervisningen redan 2008. Jiddret om påhittade maskulinitetsideal och försöka uppfostra killar mer som tjejer som genusflummare vill är väldigt korkat.
Det märks att du inte har läst något av det jag länkat (du vet ju redan hur allt ligger till så behöver du ju inte göra det)
Inget av det du svarar med i #180 har med det jag länkade att göra det är bara en upprepning av genusteorier och ideologi.
www.familjeliv.se/forum/thread/79268214-varfor-ar-man-sa-lattkrankta/18
En stor faktor som bidrar till att killar halkar efter i skolan har med biologiska skillnader att göra och på det svarar du:
Det första man ska känna tilll om forskning är att den precis som statistik kan missbrukas när amatörer ska tolka den och välja ut de bitar som bäst passar deras förställningsvärld. Det märks att du inte förstår det du läser för om du hade gjort det hade du inte varit så kategorisk.