• Markellusfru

Spasmer i tarmen

Är gravid i vecka 10 (9+5), och de senaste dagarna har jag haft helt sjuka spasmer i högra sidan av tarmen. Det är som sprattlet man känner när barnet sparkar men det är alldeles för tidigt att känna det så det må ju vara tarmen. Hade också vattnig avföring idag, vilket jag endast får när jag blivit matförgiftad, men har inte ätit någon dålig mat eller så. Osäker vad dessa spasmer beror på men det är som konstant sprattel. Nån annan som haft liknande? Bör man avvakta eller höra av sig till bm? ????

Detta är förresten mitt andra barn.

• Svar på tråden Spasmer i tarmen
  • Anonym (B)

Detta är ju absolut inget som har med graviditeten att göra så att prata med barnmorskan är uteslutet.

Det är väl någon magsjuka av nåt slag, precis som alla andra får någon gång såhär års.

• Markellusfru

Ja jo så kan det nog vara. Anledningen att jag inte var inne på det spåret var för att jag aldrig får magsjuka i vanliga fall, och när jag väl haft det har jag aldrig haft samma symptom som nu men det lär ha varit något sådant för det har lugnat ner sig lite nu. Får fortfarande sprattel men inte så konstant. Tackar för svar!

Svar på tråden Spasmer i tarmen