bananen86 skrev 2018-12-11 10:03:16 följande:
Men jag tänkte på en sak. Om man nu inte "ska" städa kattlåda tex pga smittorisk. Borde det väl vara lika stor risk att bli smittad om man bara vistas under samma tak som en katt? Alltså (om jag relaterar till min kisse), de krafsar i sin egen avföring när de täcker över den och går sedan överallt i huset med sina tassar. Även om min inte får så kommer jag på honom då och då med att vara på köksbänken osv. Så har man plasthandskar och spritar/tvättar händerna borde man väl kunna städa kattlådan med en spade utan större smittorisk?
Den ena katten har vi haft länge men den andra bara sedan september. Så hoppas verkligen inte den har dragit något med sig. Den har dock endast varit inne sedan vi fick den.
Egentligen känns det ju rimligt att det inte bara är att tömma kattlådan som utgör en risk som du säger. Katten är ju överallt och kanske hoppar upp på diskbänken osv när man inte ser.
Usch, jag oroar mig också så himla mycket :( Hoppas verkligen att jag får det där blodprovet. Känns ju som att man borde kunna kräva det?