• carrowallin

respisense ditto andingslarm sätta fast

Hej köpte detta larm för en dag sedan och satt det exakt som man ska. Men den sitter jätte löst. Vaknade i natt av att larmet gick. Då hade den lossnat och var mellan blöjan och bodyn. Detta larm sitter inte fast. Så jag känner mig inte trygg att ha detta på mitt barn. Jag ska känna mig trygg när jag har larm.Hur ska jag göra för att larmet inte ska ramla av.? Om jag inte hade haft bodyn på honom hade larmet hamnat i sängen. Finns det något man kan göra så larmet sitter fast. Den ska vel inte vara så här lös.. vågar inte använda larmet då jag är rädd att det tex ska falsk larma, ramla av å att det går sönder. När man sätter på larmer så ska det vel inte åka av? Den ska vel sitta fast på blöjan? Har även vikt blöjkanten? Är det någon som har ett bra tips

• Svar på tråden respisense ditto andingslarm sätta fast
  • Bananböjaren

Kan du inte tejpa fast det med "hud"tejp?

• carrowallin
    Bananböjaren skrev 2018-12-11 12:33:55 följande:

Kan du inte tejpa fast det med "hud"tejp?

Ja kanske????
  • Mascaraklumpar

tejpa på det utanpå bodyn och dra upp byxorna (helst strumpbyxor eller liknande) över det så sitter det fast lite bättre. Sedan får du vara beredd på att det ändå falsklarmar en del. Man vänjer sig vid det.

• carrowallin
    Mascaraklumpar skrev 2018-12-11 19:16:28 följande:

tejpa på det utanpå bodyn och dra upp byxorna (helst strumpbyxor eller liknande) över det så sitter det fast lite bättre. Sedan får du vara beredd på att det ändå falsklarmar en del. Man vänjer sig vid det.

Tack, ska prova
  • Fliselisan

Vi har ett Snuza Hero, i början kunde det falsklarma när bebis var så liten, men redan efter en månad satt det riktigt bra och fellarmade aldrig.

Kanske är samma med modellen du har?

• JoWiAn

Jag veck alltid en bit torr tvättsevett o satt imellan på utsidan då satt de fast.

Hur är era på insidan? Sitter där en vit flärp uppe i själva gängan? Trodde först det var för att skydda batteriet men inte alls kontakt med det. Fanns inte på det jag hade sist för 6 år sen.

• InaLo

Jag har snoza hero till min dotter. Funkar jätte bra. Falsklarmade några gånger i början. Lärde mig sedan att fästa blöjan stadigt så att den sitter ordentligt runt midjan. Sedan viker jag ner framkanten på blöjan. Då får larmet ett bättre grepp. Funkar jätte bra. Har haft det nu i 5månader.

Svar på tråden respisense ditto andingslarm sätta fast