Dendäranonym95 skrev 2018-12-18 11:56:42 följande:
Hej. Jag är gravid i vecka 7 (6+6)
Jag mår otroligt konstigt. Jag sover hela tiden (kan aldrig sova så mycket annars) mår illa och kan knappt äta någonting, känner mig typ magsjuk men är inte det, svettas o får frossa emellanåt, jag kan inte resa mig upp för snabbt för då svartnar de för ögonen och jag är alldeles darrig o svag hela tiden.. står jag upp för länge så börjar de yra i huvudet..
känner mig sjuk rent allmänt men jag blir ju inte sjuk?! Ingen feber, ingenting o har mått såhär i flera dagar nu..
Hur är normalt att må egentligen?
Jag förstår dig till fullo. Jag mådde apan och pyton när jag var i vecka 7. Jag hade exakt samma symtom som dig.
Jag kan trösta dig med att mitt illamående började ge sig vecka 14-15 och nu mår jag inte illa alls längre. Kan dock fortfarande bli lite yr, fast mitt blodtryck är jättebra.
Tröttheten har dock inte gett sig. Jag kan sova hela tiden om jag hade fått. Efter en arbetsdag är jag helt slut och sover mer eller mindre hela kvällen. Har nu gått ner i tid så jag bara jobbar 3-4 dagar i veckan fram till jul. Jag får hoppas det har blivit bättre i januari när jag börjar jobba igen efter jul och nyår. Annars kommer jag få sjukskriva mig.
Vila, vila och ät det du kan få i dig. Jag levde på pommes och clementiner den första tiden. Allt annat blev jag illamående av.