• Mamma7680

Vul visar olika värdet stiger

Tidigt vul visade olika hjälp ????

Ok jag vet att det finns mängder av såna här trådar men behöver skriva av mig och höra hur det varit för er. Inte för att bli peppad o hålla hoppet uppe för det viktigaste för mig är att förstå hur allt fungerar för varken jag eller barnmorskan på us verkar förstå nånting just nu ????

Den 7 november hade jag min sista mens, , den kan hoppa ca 5-10 dagar men brukar då komma för tidigt. Hur som helst den kom inte alls i december.

Vi hade bara sex ca den 15 november o ca 25 november pga resa med vuxna barn... sen började jag må sämre o trodde ja fått influensa utan host o snor.

Den 12 december testade jag positivt då mina bröst va enorma o mådde illa som tusan. Visade då 1-2 veckor.

16 dec började jag blöda rött, inte mkt alls det räckte med papper i trosorna , efter nån timma va de helt borta MEN fortsatte med brunt blod varje gång jag va o kissa.

17 dec fick jag väldigt ont o åkte upp akut fortfarande ingen direkt blödning men hela tiden brunt i bindan , man kollade hcg värde som låg på 480 o gjorde vul som visade någon slags vätska i magen , fostervatten eller blod gissa dom på. Inget mer än så.

Jag slutade blöda helt o hållet , inte ens nåt på pappret efter toan. Och i torsdags var mitt återbesök.

Blodprov hcg stigit till 1076 men på vul syns ingenting mer än en slemhinna. Vätskan är borta, de letade efter utomkveds men hittade verkligen ingenting.

Tagit nytt blodprov idag väntar på besked

Hjälp vad ska jag tro??

• Svar på tråden Vul visar olika värdet stiger
  • Mamma7680

Man ser fortfarande bara en tjock slemhinna men inget mer än så och läkaren tyckte hcg hade stigit för lite för att det ska verka positivt. Någon som varit med om nåt liknande??

• Arfen

Hur långt var det mellan blodproven? Normalt ska ju hcg dubblas på 2-3 dygn så här tidigt i graviditeten.

• Mamma7680

De är just det, första var det 10 dagar mellan och sen 2 dagar mellan de två sista..

• Persi91
    Mamma7680 skrev 2018-12-29 14:19:46 följande:

Man ser fortfarande bara en tjock slemhinna men inget mer än så och läkaren tyckte hcg hade stigit för lite för att det ska verka positivt. Någon som varit med om nåt liknande??

Jag har varit med om precis samma sak.. men det visade sig tyvärr vara utomkvedshavandeskap. 

Jag plussade, veckan efter fick jag superont (dock inga blödningar), åkte in, vul gjordes men man såg bara vätska i magen samt en förtjockad slemhinna vilket tyder på en graviditet. MEN man ska se en hinnsäck i tidig graviditet och det såg man inte. 

HCG:t steg, kanske inte i rasande fart men som en "vanlig graviditet". Det gjordes flera vul, det konstaterades samma sak igen. En läkare gav mig till och med hopp om att det kunde vara ännu tidigare i graviditeten än vad jag trodde och att det skulle visa sig om några veckor. 

HCGprov togs igen och nytt VUL. Då såg man mer vätska i livmodern och dem beslöt sig för att operera. 

Embryot satt i äggledaren och den fick tas bort. Man kan inte se utomkvedet på VUL om det sitter i äggledaren, tyvärr. 

Lycka till. Håller alla tummar att du slipper gå igenom samma sak <3
  • Mamma7680

Persi91 det låter precis som mig förutom vätskan, jag har ingen vätska kvar. Jag skulle komma fastande på måndag och vara beredd på operation så sannolikheten att jag har som dig är ju väldigt stor.

Jag känner att visst blir jag ledsen men om det ger mig ett svar så är det ändå en slags lättnad

Svar på tråden Vul visar olika värdet stiger