• Moall

Datera grav utan att ha haft mens

Hur daterar man en graviditet om man inte har haft mens på ett par månader? Jag fick MA i september och efter det var min mens oregelbunden och en ägglossning och mens hoppades över en månad. Senast jag hade mens var 3e november. Fick positivt på ÄL-tester 13 december och plussade nu i slutet av december. Kan jag räkna två veckor tillbaka från det att jag plussade på ÄL-test eller hur gör man? Har alltid haft oregelbunden mens så vet inte min cykellängd.

• Svar på tråden Datera grav utan att ha haft mens
  • MrsJenka

När jag blev gravid med första barnet hade jag nyligen slutat med p-spruta, vilket gjorde att jag inte hade nån mens att utgå ifrån.

Så jag fick göra ett vul för att beräkna fostrets ålder.

• Miatheone

Blev gravid på ppiller så hade ingen aning hur långt gången jag var. Barnmorskan skickade iväg mig på vul????

• Miatheone

Blev gravid på ppiller så hade ingen aning hur långt gången jag var. Barnmorskan skickade iväg mig på vul

• Jag är bara jag

Se bara upp för dumtjuriga barnmorskor som envisas med att räkna från din mens i november! Vissa kan inte fatta att det inte alltid går räkna utifrån 28-dagarscykler och senaste mens. Finns korkskallar som ändrat b.f när kvinnor gjort IVF så allt är möjligt.

Svar på tråden Datera grav utan att ha haft mens