Sömn
hur många gånger vaknar era små sötnosar att äta på natten?
Om barnet sommar 20 vaknar han 21, 22, 23, 00.
Sedan allt mellan 0 och 10 ggr från midnatt till 9 på morgonen
Han är 10 mån och har gjort detta typ alltid. Vid 5 mån var det alltid varannan timme, vid 7 nästan varje timme och sen 9 mån så kan han sova 00-07 många nätter.
Min son blir sex månader nu på lördag och han har sovit bra på nätterna sedan han födes, han vakande såklart 2-3 gånger för att äta. Nu vaknar han två gånger igen. Den senaste tiden vaknar han typ gnällade han gråter inte men han gnäller typ men hans ögon e stängda. O han vänder sig från rygg till mage. Vet du vad detta beror på? Kanake det är dags att krypa eller det är tänder på gång. Hans tandkött har blivit hårt och han vill bita saker.
Det är säkert både och. Månad 6-9 var väldigt prövade, särskilt nätter. Håll ut!
Ohh!! Jag får stå ut med detta 3 månader till!! När började ditt barn krypa? Hur märkte du att hen vill krypa?
Alla barn är olika! Du kanske bara har det jobbigt en vecka till? Man vet aldrig.
5 nästan 6 månad började han krypa, och däromkring började han också komma upp i krypställning när han vaknade, sen blev det sittande sen var det inte ett så stort bekymmer längre.
Han började vända sig till mage vid 3 mån och mycket i sömnen (ville sova på mage, det tyckte inte jag och så höll vi på i två månader tills han vann).
Så skönt. Min son är snart sex som jag nämnde innan och han är på väg att krypa iallafall det ser ut så. Han drar upp huvudet jätte högt och försöker puta med benen för att gå framme och han vrider på sig. Jag blir så orolig när jag hör andra mammor säga att deras barn började krypa 5 månader, känns som att jag är en dålig mamma som inte lär mitt barn krypa även fast de han själv som ska lära sig själv krypa. Tror du han inte är stark nog för att börja krypa nu? De finns mammor som har sagt att deras barn började krypa vid nästan sju månader men ändå blir ledsen ?? Hoppas han börjar krypa snart. Min son är också så han vill sova på mage men jag är inte bekväm att låta honom sova så.
Förresten ammar du barnet eller ger du ersättning?
Jag ammar, och nu äter han lite mat också. Ingen välling, ersättning eller gröt (tyvärr).
Äsch, vissa kryper tidigt andra inte! Jag tyckte det var rätt jobbigt för det blev mkt jobbigare att hålla efter honom. Han är på allt och vi hade ett himla sjå att barnsäkra sladdar, flytta möbler och sätta upp grindar. Ingen mer latte på café haha.
Många kryper inte förrän 8-9 mån. Man kan alltid ?motivera? dem men kroppen är redo när den är redo. Ha hen mycket på golvet, det är den enda man kan göra. :)
Varför ger du inge gröt eller välling? Eller vill han inte ha det? Har du gett gröt eller välling innan? Har du gett honom ersättning någon gång? Jag ger min ersättning då och då.
Vad ska dem äta typ när dem är 6 månader?
Varför ger du inge gröt eller välling? Eller vill han inte ha det? Har du gett gröt eller välling innan? Har du gett honom ersättning någon gång? Jag ger min ersättning då och då.
Vad ska dem äta typ när dem är 6 månader?
Om man räknar natt från ca 20.00 så minst 3 ggr. Sen oftast morron vid 5.30. Helammar.