• Minnaz

Hjälp! Familjeproblem

Hej ska försöka kortfattat berätta min situation och hoppas på snabba svar, måste nämligen bestämma mig om jag ska ringa soc,familjerådgivning ellee familjerätten. Alltså jag blir tokih på min sambo. Han hjälper inte till något hemma. Han är spelberoende och det första han gör när han vaknar eller efter jobbet är att slå sig ner i soffan och spelar sent till på kvällen/natten. Även ska han dricka 1-4gg per vecka för att ?koppla av? blir massa gräl när han är berusad, han är misstänksam på mig hela tiden, lider av ångest och är hans bortförklaring varje gång jag ber honom hjälpa till med våran ett åriga son.

Han har totalt varit ledig 19 veckor under 2018 och jag har fått ta alla nätter med sonen, 5 gånger har jag fått ha sovmorgon. Jag går ut med sonen,handlar sllt,lagar mat,tar disken och tvätten och hela skiten ?för han har ångest? han beter sig även aggresivt spec på fyllan om det blir gräl, undviker därför honom när han dricker. Jag är trött och slut på dethär. Vågar äbdå aldrig säga att jag vill separera då vi bor i storstan och omöjligt för mig att få lägenhet här och min familj/slökt/vänner bor 100mil ifrån oss. Vill flytta dit med sonen där jag får känna mig trygg och få hjälp och sätta bo där så jag och sonen kaan bo ensamma. Detta kommer ju skapa stora problem när jag tar upp det. Han är alltså galen, orkar inte ens skriva ner allting. Har tom flytt hemifrån med sonen i två veckor till familjen då han blev aggresiv på fyllan. Ringde familjerådgivningen idag, där sägs det bara att boka in ett samtal med sambon

(Går ej att boka ensklit) han kommer ju bli rasande bara jag nämner detta. Vilken situation. Sen umgås han knappt med sonen men ändå så betyder han mest av allt för honom. Skulle vara så lätt om man kände någon här i storstan eller någon att sätta bo hos så länge men neu alla är 100mil ifrån. Hur lätt skulle jag få min vilja igenom att flytta iväg, vi har ju ändå gemensamvårdnad. Jag läste även att detta är en process som tar månader :(

Fanfanfan... vart ska jag vända mig i första hand? Någon som har erfarenheter?

Vad skulle soc säga om läget? Han är ju spelberoende,alkoholmissbrukare och har ångest och deprission. Sonen har det hur bra som helst med mig. Men tankar slår ju i huvudet oxå om att dom skulle ta sonen ifrån oss eftersom vi bor under samma tak. Massa tankar, lär inte kunna sova, samt att jag är så nervös inför helgen då han är ledig. Blir väl alkohol med i bilden.

• Svar på tråden Hjälp! Familjeproblem
Svar på tråden Hjälp! Familjeproblem