Natta bebis?
Har en bebis på 7 veckor som är hur enkel som helst på dagarna men blir otroligt missnöjd på kvällen. Ger enbart ersättning till honom och i mer än tillräcklig dos (lovar, haha) varje kväll är det ett evigt ?vaggande? ståendes och gnäll och skrik så fort man står still. Detta håller på från ca. 18 och fortsätter hela kvällen med små korta stunder på kanske 10 minuter då han är lugn. När det närmar sig läggning vid kanske 21, så nästan ögonen faller ihop på honom så har han så svårt för att somna djupt! Han somnar, vaknar, somnar, vaknar och skriker däremellan. Testat vagnen in och ute, tyst lugnt rum, sjunga, lugnt rum med lugn musik, nedsläckt, vagga i famnen, nappen i och ligga i spjälsängen osv osv. det enda som fungerar är att liggamma (för gos)i vår säng men det tar minst 2-3 timmar tills han somnar och då är det massa bök, grymtningar och sprattel vid tutten vilket får mig att bryta ihop!!! Jag anser ju själv att pappan också ska kunna söva sitt barn men han håller inte riktigt med om det... jag förstår och vill ge honom trygghet hos mig, men det är ju inte hållbart att det enda som söver honom för natten är att ligga bredvid stel som en pinne och stå ut med bök och stök vid tutten som man även måste hjälpa honom att hitta igen flera gånger då han släpper/tappar den ofta
Vad ska vi göra för att få honom att sova normalt!?
Är det konstigt att jag begär att pappan ska försöka mer med stt söva så det inte bara blir jag som kan göra det?