20mån och vaken 3timmar VARJE natt!!
Jag går under! Jag orkar inte mer! Min son är 20månader och har iprincip sen han var 4-5 månader varit vaken 3timmar varje natt. I perioder har han sovit hela natten men det var så länge sen nu att jag inte ens minns det.
Han vaknar vid 2-3 tiden och är vaken i minst 2 timmar, oftast är han vaken k 3 timmar.
Jag har nog provat allt men inget hjälper, ta in i vår säng, ligga bredvid, klappa/strycka på ryggen, hålla handen, ligga bredvid och ignorera, vagga, sova middag/inte sova middag/sova lite middag, sjunga/ha tyst och släcka alla lampor/ha lite tänt. Inget hjälper!
Nu börjar jag jobba nästa vecka och han skolas just nu in på förskola. Om han vaknar 2 så somnar han om vid 5 och det är den tiden jag måste gå upp så då börjar min dag kl 2 på natten. Om han vaknar kl 3 så hinner han inte somna om innan det är dags att gå upp.
Sen 1 månad tillbaka så vägrar han också somna själv i sin säng, vilket han annars gjort sedan han var 3 månader så nu tillbringar jag 4-5 timmar per dygn med att ligga bredvid hans säng.
Min man har aldrig hjälpt mig och nu ska vi skiljas så det är inget alternativ att få hjälp/turas om.
Vad ska jag göra?