• Anonym (Stellan)

Stämning vårdnadstvist lögner

Hejsan kort background story!

Jag födde en son efter ett ?one night? Stand för snart 4 år sedan. När jag berättade för killen hotade han mee att ta sitt eget liv.

Tiden går sonen födds, när sonen är 6 månader ger sig pappan till känna och vill helt plötsligt vara med, helt ok för mig!

Vi beslutar gemensamt att jag ska ha fortsatt ensam vårdnad och han får träffa sonen så ofta som möjligt.

2 veckor senare får jag en stämnings ansökan på att pappan stämt mig på vårdnaden.

Helvetet börjar, förhandlingar påbörjas direkt och umgänge samt sammarbetssamtal bokas av tr,

Pappan missköter ungömge redan ifrån start igenom att inte dyka upp, ändra tider som han vill, han avsäger sig ssmmarbetsssmtalen.

Tinget igen och pappan ljuger sig blå i ansiktet gällande ALLT inte ett ord av vsd han sagt i tinget stämmer MEN ändå går tingsrätten på detta och ger alltså pappan enskild vårdnad trots att hels förhandlingen var byggd på lögner vilket jag även kan bevisa! Alltså ska tydligen en 4 årig pojke med stabil familj och tillvaro ryckas upp ifrån hela sin trygga punk och flytta till en för honom främmande familj.

Nu måste jag såklart stämma IGEN men hur gör man ? (Ja jag har advokat) dock hävdar advokaten att eftersom inget ?nytt? tillkommit kommer inget att ändras, men hela det faktumet Att beslutet ör grundat på lögner då? Det måste ju spela roll? Tror ni det är en bra idé att skriva ett eget brev i ansökan där man talar om vad som faktiskt är sant och inte? Där man även hänvisar till att ?denna punkt kan intygas igenom vittne *******? så att dem får en chans att faktiskt se den riktiga sidan på saken? Och inte det han ljugit ihop? Kan man även söka typ ?verkställighet? (heter det så?) att det interimistiska beslutet ska gälla i väntan på förhandling osv? Varje dag som går är en ständig kamp och min son kommer att gå SÖNDER om han tvångsflyttas.

För övrigt så enligt boende utredning hos soc har dem hävdat att boendet ska vara hos MIG trots detta har tinget inte dömt så.

• Svar på tråden Stämning vårdnadstvist lögner
  • Anonym (Stellan)

Nej eftersom allt detta kom som en chock under huvudförhandling, hade ju inga vittnen på plats då eftersom jag inte visste att han skulle sitta och hitta på saker som inte stämde alls

• Anonym (Stellan)

Jo av någon konstig jävla anledning gjorde dem det trots att alla utredningar visar att han ska bo hos mig, pappan hävdar umgänges sabotage vilket inte stämmer då det är han själv som inte hör av sig eller dyker upp. Vi har överklagat fick inte prövningstillstånd därav måste ny stämning tas

• Anonym (Stellan)

Familjerätten har alltså rekommenderat mig att ha boendet, hela sanningen står i inlägget tyvärr advokaten kan inte heller förstå hur detta kunnat ske utifrån Dem perspektiv som finns.

Pappan anklagar mig för umgängessabotsge och det ör därför han fick vårdnaden, trots att inget umgängessabotsge skett så trodde tinget på varenda ord pappan sa istöllet för att lyssna på mig när jag försökte förklara att det han hävdar är enbart lögner

Svar på tråden Stämning vårdnadstvist lögner