• Anonym (borde)

Stämning vårdnadstvist lögner

Anonym (Stellan) skrev 2019-01-28 19:35:40 följande:

Nej eftersom allt detta kom som en chock under huvudförhandling, hade ju inga vittnen på plats då eftersom jag inte visste att han skulle sitta och hitta på saker som inte stämde alls

Då borde din advokat ha påpekat detta och begärt att ni får tid på er att ta in vittnen som kan styrka din sida av saken. 

Vad lögnerna består i vet jag inte, men jag finner det osannolikt att tingsrätten tilldömer enskild vårdnad till en förälder som knappt har träffat sitt barn och som barnet aldrig har bott hos. 
  • Anonym (borde)
    Anonym (borde) skrev 2019-01-28 19:43:06 följande:
    Då borde din advokat ha påpekat detta och begärt att ni får tid på er att ta in vittnen som kan styrka din sida av saken. 

Vad lögnerna består i vet jag inte, men jag finner det osannolikt att tingsrätten tilldömer enskild vårdnad till en förälder som knappt har träffat sitt barn och som barnet aldrig har bott hos. 
    Tillägg: Iaf inte utan att det finns allvarliga brister hos boendeföräldern och om sådana finns måste man ju kunna bevisa det också. Annars skulle var och varannan förälder säga skit om sina ex om de vill ha enskild vårdnad.  
Svar på tråden Stämning vårdnadstvist lögner