• Sharper

Pojkväns son "oregerlig"

Låter fullt normalt. Förstår dock om du inte vill flytta ihop just nu är man har sina rutiner mm. Mina bonusbarn blir 9 och 11 i år, mina barn blir 3 och 6. Har bott ihop i 1 år och det fungerar i regel bra. Det som blev svårt I början var att vi alla fick ändra våra invanda rutiner eftersom vi blev en så stor familj. Därför var det otroligt skönt att det är åldersskillnad på barnen. Eftersom mina är så små tog de förändringen lättare medan mina bonusar behövde lite mer tid. Lägg till att de inte är så vana vid att ta så mycket ansvar som de gör nu (lägga tvätt i tvättkorgen, hjälpa till med disk, ställa sina skor på rätt ställe, inte låta leksaker ligga på nedervåningen) även om de gjorde lite hos sin pappa tidigare så är det mer nu. Och det tog framförallt tid för de att lära sig att plocka undan det de inte ville att min yngsta skulle få tag på, de räknade i början med att vi skulle plocka bort det.

Så jag vill bara säga att din särbos barn är son en normal 3-åring liksom din. Barn är olika och det blir nog lugnare snart ska du se. Men Jag förstår ändå att du inte vill flytta ihop just nu då det är så olika :)

Svar på tråden Pojkväns son "oregerlig"