Inlägg från: Anx123456 |Visa alla inlägg
  • Anx123456

Hur vanligt är MA?

Hej allihopa! Jag är gravid i vecka 8 men känner mig inte riktigt gravid. Jag var gravid för 2 år sedan men gjorde abort. Då mådde jag väldigt dåligt, blev anfådd för ingenting, spydde och mådde illa.

Nu är det bara mina bröst som gör ont och ibland(!!) får jag värk i livmodern, och att jag är himla uppblåst! I vecka 6 hade jag värk hela tiden samt kissnödig oftare men det har avtagit

Jag har googlat lite för mycket och läste om missed abortion och är rädd för att detta har hänt. Men hur vanligt är det egentligen??

• Svar på tråden Hur vanligt är MA?
  • Anx123456

Förlåt om det är en känslig fråga. Men när fick du reda på att det var MA och kände du inte alls på dig att något var fel? Nu när man kan tänka tillbaka. <3

• Anx123456
    UndrandeSökare skrev 2019-02-15 14:02:57 följande:

Om du är orolig så kontakta en privat gyn och be att få göra vul (vaginalt ultraljud). Nu när du är i v.8 ska man se ett foster med hjärtslag om allt är normalt. Om inga hjärtslag finns så är det MA.

Men tänk så får man MA och inte har råd med vaginalt ultraljud på privat klinik? Ska man då gå runt och tro att man är gravid till vecka 18-21 när man får göra rul. Förstår inte den logiken
Svar på tråden Hur vanligt är MA?