7 månaders som vaknar
Hej!
Jag har en 7 månaders dotter som sover oroligt. Jag ammar henne till sömns och vi samsover.
När jag nattar henne på kvällen kl 19 så somnar hon relativt snabbt. Men sedan vaknar hon med ca 10-15 mins mellanrum fram till kl 21 ungefär. Då kan hon sova i 1,5-2h innan hon vaknar igen.
Därefter är det olika. Ibland blir det samma sak- vaknar med 10-15 min mellanrum i en timme eller så sover hon i 1-2 h innan hon vaknar igen.
Från midnatt och fram till vi går upp kl 06 vaknar en gång i timmen ungefär.
Jag ammar henne alltid tillbaka till sömns.
Hon vägrar flaska annat än om hon får vatten till gröten dagtid. Vilket innebär att jag har tagit alla nätter sedan hon föddes.
För en månad sedan började jag jobba igen pga massa omständigheter som jag inte kunde råda över. Så jag kan inte ta igen sömnen på dagarna. Jag börjar bli väldigt trött och önskar att hon sov lite längre pass.
Finns det någon som har några tips?
Hon sover bra i vagnen på dagarna (enbart utomhus.) Hon äter gröt hela dagarna när jag är på jobb (hon tar ju inte flaska annat än med vatten.) Och hon har alltid varit så här så ingen utvecklingsfas har påverkat.
Bvc föreslår att vi slutar samsova och nattamma. Det känns övermäktigt att ta den fighten nu. Hur gör man ens? Samtidigt vill jag gärna fortsätta delamma ett tag och är rädd att mjölken tar slut om hon inte äter på nätterna. Men 1-3 gånger hade räckt...
Hon är inte ledsen när hon vaknar om hon snabbt får bröstet så jag tror inte att hon har ont någonstans.
Annars pigg och glad och ligger 2 standardavikelser över normalkurvan på både längd och vikt så hon borde vara mätt..? Hon sover 3 pass dagtid, allt mellan 20 min och 1,5 h.
Tacksam för input:)