Gravid och extremt orkeslös och yr
Hej!
Jag är i vecka 12+0 idag. Det är första graviditete och jag är väldigt glad men har haft en rejält kämpig första trimester. Mådde bra de första veckorna men började må illa i vecka 6-7 och blev snabbt mycket dålig. Jag fick diagnosen Hyperemisis och har inte kunnat jobba alls, bara ligga i sängen och försöka att inte må illa. Har knappt orkat stå 5 min i duschen eller hämta mat. Började efter ett tag att äta Lergigan Comp.
De har kollat alla värden vid två tillfällen och har bara sagt att jag behöver natrium (dricker resorb) och Järn då depåerna började sina, men ej var helt slut. Blodtrycket var lågt sa de. Har med Lergigan kunnat äta (ej så varierat men bra mängd) och behållt allt senaste 2 veckorna.
Nu under vecka 12 har jag äntligen börjar må mindre illa MEN är fortfarande lika dålig på att stå länge. Det svartnar för ögonen länge när jag reser mig och jag blir som tömd på energi om jag går upp en stund. Känner mig fortfarande som att jag är väldigt sjuk. Känns så kraftigt detta att jag undrar om detta verkligen kan vara normalt?
Någon som känner igen detta eller har tips/tankar?