Inlägg från: Liberty09 |Visa alla inlägg
  • Liberty09

När blev jag gravid tro?

Jag hade mens kring jul, ägglossning kring 5/1 (ej testad, kvalificerad gissning baserad på att jag känner min kropp och känner av äl ganska väl). 
    Tog gravtest "testa tidigt" två veckor senare dvs 19/1 - negativt.

Hade sedan en "halvmens" nån gång därefter, tror det var under veckan 21-27/2, dock mycket klent och en enstaka dag bara. 
    Mensen har varit sen, konstig och strulig förr, så jag brydde mig inte så mycket om att inget mer hände, utan har väntat på att kroppen ska räta ut sig och komma igång. Ätit lite sådär och stressat lite och då brukar mensen balla ur.

Då inget händer och det gått fyra veckor så tog jag ett vanligt gravtest idag mitt på dagen för jag hade ett liggande - jättestarkt plus. :confused: 

När sjutton hände detta och hur beräknar man något utifrån denna info?

Har inhandlat ett clearblue med veckoindikator och ska testa imorgon...
  • Svar på tråden När blev jag gravid tro?
  • Liberty09

Ja, jag får väl göra ett VUL troligen för att veta. Dock lite problem med att jag passade på att dricka ett antal glas vin efter negativt test. Men sånt har väl hänt förr utan skador förmodar jag...

• Liberty09
    ballerinakakaoreo skrev 2019-02-23 03:13:02 följande:
    Det är nog ingen fara! Min sambos syster både snusade och drack under sin första halva av graviditeten då hon inte visste att hon var gravid, och hennes dotter är helt perfekt :)
    Jo, jag tror jag läst varenda tråd på familjeliv angående alkohol innan man vet, och det verkar ju gå bra för alla jag läst om här i alla fall. Dock om man tittar på de medicinska studierna så vette fasen. Det verkar inte finnas nån konsensus riktigt. Tror jag väljer att lyssna på Agnes Wold i det här fallet Flört
  • Liberty09

Tack! Jag måste vänta med att berätta för maken för han är på jobbresa. 
    Vad nervöst med att allt ska gå bra nu då! 

Svar på tråden När blev jag gravid tro?