• MammaMalin94

Gravid - illamående

Hej!

Jag är gravid i vecka 9 och väntar mitt första barn.

Jag är så otroligt lycklig över detta, men jag får panik på illamåendet just nu!

Jag har har både Lergigan Comp, samt åksjukeband. Inget hjälper.

Bara tanken av att äta får mig att må illa, men jag gör vad jag kan för att få i mig någonting iallafall.

Försöker småäta och då blir det oftast melon och mariekex, samt dricka saft.

Jag önskar att jag kunde hitta något som funkar att äta, utan att de redan vänder i munnen.

Jag letar nu desperat efter tips på mat som fungerat för er, då ni haft samma problem.

Tacksam för alla tips jag kan få!

Tack på förhand!<3

• Svar på tråden Gravid - illamående
  • Meriall

Bitar av gurka/tomat/morot med salt på.

Pulvermos med smör.

Vaniljglass.

Var i princip det enda jag kunde äta i två månader.

• Erla

I min första graviditet levde jag på sura clementiner och gröna, sura äpplen de första 12 veckorna. Fick knappt i mig något annat för att jag bara blev spyfärdig av annat. Åt typ en frukt i timmen ungefär, för det hjälpte någorlunda.

Nu i andra graviditeten har jag tuggat minttuggummin fram till vecka 14, för att stilla lite illamående. Har dock kunnat äta relativt bra under denna graviditeten jämfört med första, trots illamående.

• Anonym (Blaah)

Hade samma i 37 veckor. Jag minskade på socker och kolhydrater och det hjälpte mig mycket, iallafall så jag slapp spy. Sen fick jag primperan utskrivet.

Svar på tråden Gravid - illamående