• Annalove

Fem gånger ingen graviditet

Hej!
    Jag är nu inne på mitt andra IVF-försök.
    Fick ut fyra fina fem-dagars embryon vid första försöket.
    Men bom på varje, ingen graviditet.
    gjorde ett nytt plock, 3 fina embryon, ett sattes in efter några dagar.
    Jag var inte gravid med det heller.
    Har ni några tips på hur jag ska gå vidare?
    Jag antar det är dålig genetik på äggen eller dålig kvalitet.
    Hur kan jag göra för att få reda på mer om det här.
    Borde jag inte genomföra min tredje IVF och istället be om en äggdonation.
    Har hört att man kan göra så.
    Gör jag mitt tredje försök och det inte blir något så missar jag ju chansen helt till att få äggdonation i Sverige.

• Svar på tråden Fem gånger ingen graviditet
  • UndrandeSökare

Du kan ju be om äggdonation och samtidigt be din läkare att du får trombyl, fragmin och prednisolon utskrivet till nästa gång. Det ökar chanserna.

Jag kan också tipsa om ivfSerums Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar med posten till labbet i Aten. Man kan nämligen ha baciller därinne utan symptom och utan att de svenska testerna visat något,och om man har bbaciller därinne så kan de försvåra för embryot när det ska fästa och då kan det bli att det inte lyckas fästa alls eller att det blir missfall.

Man gör BÅDE Locus medicus testet och 11 in one testet. Det kostar totalt 300 euro och då ingår receptskrivning på antibiotika om baciller hittas som kan lösas ut på svenskt Apotek. Både mannen och kvinnan behöver behandlas samtidigt annars bollar man bara bacillerna mellan varandra. Googla på ivfSerum infection screening för mer info.

• Marcellan

Vi har delvis liknande situation men gör vårt sista försök ivf. Läkarna har gett rådet att göra äggdonation men vi gör detta sista försök (av våra landstingsbetalda). Detta eftersom vi inte helt vill ge upp att få på det "vanliga" sättet.

Jag har dålig äggreserv och fyller snart 39. Min man vill ej göra äggdonation och jag vet inte om jag vill det heller.

På ivf har vi fått få ägg, befruktning har gått bra, men av tre behandlingar bara fått ett återförande av embryo. Mina ägg är inte bra helt enkelt och reserven snart slut och min gynekolog säger att mina äggledare "ser gamla ut". Jag vet inte, vi hade väl en strimma av hopp och tog chansen. Det är låga chanser men vi provar ändå. (En av behandlingarna förlorade vi äggen och de visste ej varför och därför fick vi ett extra försök).

Jag vet att äggdonation är ett möjligt alternativ framöver, men det kräver att vi sparar pengar till det och betalar själva. Och att min man ändrar sig. Jag hade helst fått från min syster men hon var ärlig och sa att det kändes konstigt. Känns osäkert med anonym donation och samtidigt problematiskt med känd donator. Vi får väl fundera vidare om detta försök nu inte lyckas.

• gammelpysen

Jag blev gravid på 7e insättningen, dvs vårt sista färskförsök. Då bytte jag till menopur vilket resulterade i betydligt färre ägg men graviditet.

Kan även rekommendera trombyl, framförallt om man vet att man har APC-resistens vilket innebär att blodets förmåga att koagulera är förhöjd. Man får dock tjata sig till ett blodprov.

Stort lycka till!

• Etta
    Annalove skrev 2019-02-23 21:59:01 följande:

Hej!

Jag är nu inne på mitt andra IVF-försök.

Fick ut fyra fina fem-dagars embryon vid första försöket.

Men bom på varje, ingen graviditet.

gjorde ett nytt plock, 3 fina embryon, ett sattes in efter några dagar.

Jag var inte gravid med det heller.

Har ni några tips på hur jag ska gå vidare?

Jag antar det är dålig genetik på äggen eller dålig kvalitet.

Hur kan jag göra för att få reda på mer om det här.

Borde jag inte genomföra min tredje IVF och istället be om en äggdonation.

Har hört att man kan göra så.

Gör jag mitt tredje försök och det inte blir något så missar jag ju chansen helt till att få äggdonation i Sverige.

Jag blev gravid på sjätte insättningen! Har en dotter sen tidigare via ivf så visste att det kunde funka men det är ju några år sedan så man vet ju ej med äggreserven osv. Men tänker att det kan bero lite på vad de säger på kliniken, är problemet dina ägg? Eller ser allt bra ut? För oss såg ju allt bra ut och läkaren sa att det handlar mycket om slump också. Men det är ju väldigt tufft när det inte vill sig! Har ni två kvar i frysen alltså?
Svar på tråden Fem gånger ingen graviditet