Avbrutet ivf hur länge sitter hormonerna kvar
Hej!
Gjort vårt 4e ivf-behandling och fick avbryta pga att äggen ej var kvar vid andra UL. Gynekologen kunde se en vätska (men den var ej på rätt ställe, dvs i äggstocken, så jag antar i ledarna?). Tidigare hade hon sett 2 ägg.
Vi har haft väldigt svårt att få fram mer än några få ägg under tidigare behandlingar, äggdonation rekommenderas. Jag är 39 men mina äggstockarna ser äldre ut säger de. Dåliga reserver och ev dålig kvalitet.
Men min fråga till er är hur länge jag ska påverkas av dessa hormoner? Brösten är svullna och superkänsliga, jag känner mig matt och orkar inte så värst mycket, svajig i humöret kan man ju förstå. Men jag tog hög dos under behandlingen och tog ju sen ingen ägglossningsspruta eftersom äggen var väck. Det är två veckor sedan jag tog sista sprutorna. Hur länge ska jag må såhär??
Ytterligare en sak är att vi chansade och hade oskyddat sex eftersom äggen ju var där "nånstans". Liten chans men vi gjorde det. Så det bidrar ju till ångest kring detta. Vad är det kroppen säger. Men mest vill jag veta hur länge man normalt ska vänta på blödning efter avbruten behandling.