• bligravid123

Hur snabbt ska HCG stegra?!

Jag plussade i fredags.. fick svagt positivt. Testade sedan lördag o söndag men tycker inte att strecken blivit särskilt starkare.

Hur snabbt ska HCG stegra o syns det isåfall på gravidtester?

Någon som varit med om att det inte stegrar sig så snabbt o vad kan det isåfall bero på?

Orolig att det är missfall på gång....

Finns ni dom haft samma men som haft lyckad graviditet ändå?

• Svar på tråden Hur snabbt ska HCG stegra?!
  • Erla

Hcg fördubblas varannan till var tredje dag. Jag misstänkte mf i början av denna graviditeten. Fick svaaagt plus på äl+11 eller 13 (Osäker på vilken dag äl skedde). Testade sedan en gång om dagen tre dagar på raken. Det såg ut såhär:

Äl+11 eller 13 svagt positivt.

Äl+12 eller 14 lika svagt som föregående dag.

Äl+13 eller 15 näst intill blankt (Testade inte på morgonurin).

Äl+14 eller 16 tydligt positivt. Avvaktade sedan i några dagar innan jag testade igen.

Är nu i vecka 38.

• bligravid123

Jabju tillägga att jag inte har några dom helst gravigsymtom heller och detta bidrar säkert till mun oro

• syntharen

Det är svärt att se på graviditetstest om hcg stiger eftersom kisset kan vara mer eller mindre koncentrerat. Tar man dessutom test varje dag så är det knappt nån skillnad. Det går tyvärr inte att avgöra om det blir missfall genom att titta på styrkan på testen. Det viktigaste är att du testat positivt och dom allra flesta graviditeter blir till ett barn

Svar på tråden Hur snabbt ska HCG stegra?!