Ekonomisk knipa eller?
Hej 23år gammal. Känner att jag är liksom ekonomiskt bakbunden. Mår så dåligt över mina skulder. Känns som dom är så höga...
Allt börja i skolan. Klara inte skolan pga lässvårigheter så fick läsa upp mina betyg i 2års tid. Dvs att sista året på gymnasiet blev jag för gammal för studiebidrag och fick ta studielån. För att ha råd me skolan. (man får inge gratis busskort när man är inte kan få studiebidrag) eller hur de va. Men somsagt. Fick ta studielån för detta. Under året hamna jag på 24-25tusen. Betalar varje månad.
Fick jobb direkt efter studenten inga sparpengar. Va gjorde jag? Blanco lån och köpte bil. Ingen dyr men kosta 60. Tänkte detta går fort
Bilen gick sönder (la allt på min skuld) så köpte grejer på klarna/volvo kortet till bilen
Hur ser skulderna ut idag?
Csn :5500
Blanco med 4,55% ränta. Ca 28000
Volvokort: ca 4000
Klarna:1500
Inkomst: 25före skatt. Min sambo tror jag är skuldfri. Vågar inte svika henne och säga att jag har skulder på ca 40-45 eller va de blir...
Känner mig så ekonomiskt bakbunden. Vi sparar till hus nu. Vilket vi inte gjirde innan så jag kunde amortera endel pä bilen och csn. och samtidigt ska jag betala av skulderna och spara till hus. Borde jag må dåligt? Är mina skulder höga med tanke på ålder?
Inga bet. Anm osv.
Tänker varje dag på mina skulder och om jag har nått att sälja för att betala av dom snabbare...
Ursäkta för rörig text.