Snart 22 månader och kan inte gå utan stöd
Hej alla.
Jag har en dotter som blir 22 månader den 3 april.
Hon har alltid varit sen med det mesta. Hon lärde sig att sitta vid ungefär 9 månaders ålder. Lärde sig och krypa i somras då hon var 14 månader. Började även gå längs möbler och med lärogåvagn ungefär samtidigt.
Dock den senaste tiden har hon lärt sig att klättra upp i soffan och gå när vi bara håller en hand.
Hon förstår och är med på allt vi säger och gör. Hon är en liten tjej som inte pratar så mycket, säger typ mamma och pappa, pratar sen på sitt egna språk.
Hon älskar att lägga pussel och rita samt läsa böcker.
I slutet av januari var vid till barnmottagningen men där fann dom inte större fel. Läkaren tyckte att hon hade bra fin motorik dock något sen grov motorik.
De tog blodprover men har inte hört något mer sen dess. Läkaren var mer orolig innan än efter han träffade oss.
På dagis tycker dom att hon har utvecklats mycket den senaste tiden, Leker bra ihop med andra barn osv.
Jag själv började gå vid 17 månader och min sambo var närmare 2 år. Då han är född med hål mellan hjärtats kamrar. Detta har vår dotter ärvt, men det är något som hon är frisk förklarad från nu.
Ska även tillägga att hon skelar på sitt vänstra öga.
Finns det någon mer vars barn varit såhär sen med att börja gå utan stöd?
Vill jätte gärna komma i kontakt med fler som varit med om samma.