Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?
Aa just det. Så chefen kommer inte behöva vidare information om skälet?
Aa just det. Så chefen kommer inte behöva vidare information om skälet?
Eller så vet dom hans bakgrund. Vi brukar få rätt mycket information om våra brukare.. Är rädd jag kommer fram på något sätt, eller att han själv berättar.
Tro mig, vi vet mer än vad som står i journalen om våra brukare.
Jag har ingen aning, antar att det är svårt, men du kanske kan vara lite kreativ???? men gör det som känns rätt för dej såklart. Vissa är ju mer hämndbenägna än andra. Önskar dig lycka till.
Så du tycker att ta ska sätta hela sitt liv på spel för att hämnas istället för att göra det rätta; att ta om för sin chef och få byta avdelning?!
Men du ska väl ändå först och främst försöka få till att brukaren byter ställe och inte du?
Hade behandlat mannen som skit i smyg. OCH berättar för mina kollegor vad han gjort så de gör detsamma.
Karma slår tillbaka! Oförlåtligt att göra så mot ett barn.
Töm flaskan med laxoberal i hans dryck/ mat. Inte en gång utan flera!
Det är väl en avvägning TS får göra. Förmodligen kan det ju vara riskabelt om hon är rädd om jobbet. Men om ts tycker hämnd är värd risken så... hon behöver ju inte göra så grova saker som sätter hela hennes liv på spel. Men att gå runt att tänka på hämnd kan ju vara rätt destruktivt i längden å göra mer skada än nytta. Fast iofs så kan jag tänka mig att nu har det ju rivits upp en del gammalt skit redan så kanske har mindre betydelse nu.
Vi är somsagt olika hämndbenägna på individnivå så svårt att ge tips på vad som är rätt och fel. Men glöm inte vilket vidrigt övergrepp brukaren utsatt ts för så han är ju värd sitt straff alla dar i veckan.
Det är där vi har delade meningar. En våldtäktman i mina ögon förtjänar inte att behandlas som en vanlig människa.