• Kjell2

Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?

Anonym (-) skrev 2019-03-25 11:34:41 följande:
    Där sa du något bra! För han kan ju lika gärna anmäla mig då mot förtal när det inte finns något på det.

Blir nog att söka nytt jobb, vilket jävla samhälle egentligen 
    Sannolikhten att han startar ett förtalåtal är väldigt låg och risken för en fällande dom nära med noll. Speciellt om du inte berättar allmänt.

Ta ett snack med din chef att du inte vill ha med mammen att göra pga saker som har hänt för länge sedan. Har du en vettig chef duger det.

• Kjell2
    Anonym (-) skrev 2019-03-26 10:19:29 följande:
    Du som är sjuksköterska och allvetare. Kan du förklara för mig vad det här är?

Jag har sen tidigt i morse varit likblek över hela kroppen, kallsvettig och illamående kräkts ett antal gånger. Hyperventilerat och haft ångest och bröstsmärtor.
    Du måste söka hjälp för dina problem samt ta en funderar på hur du ska gå vidare. Finns det några lösningar på ditt nuvarande jobb som skulle göra att det skulle funkade, t ex att du inte jobbar med honom? Kan du byta avdelning, annat boende mm?

När du har tankar på en lösning du tror skulle funka tar du ett snack med din chef.

Svar på tråden Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?