Inlägg från: Anonym (Skärp dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skärp dig)

Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?

Tiina87 skrev 2019-03-24 21:37:55 följande:
    Om inte ett barn berättar utan att det kommer fram 20 år senare pga det som är inte fall då kan man (tyvärr)dra slutsatsen av att allt inte är sanning. Självklart ska man ta det på allvar om ett barn berättar. Men ts är inget barn utan en vuxen kvinna (eller för den delen man).
    Vad är du för en hemsk människa som sitter och skriver såna vidriga saker till en medmänniska? SKÄMS! Du har varken empati eller kunskap om varför offer inte anmäler. Har du någon skam i kroppen ber du ts om ursäkt och lämnar sedan tråden.
  • Anonym (Skärp dig)
    Tiina87 skrev 2019-03-25 13:20:37 följande:

Jo, har relativt stor kunskap om varför man som offer inte anmäler. Och måbga har ett klart svar på varför. Det har inte ts. Varför skulle jag skämmas?

Du har visat i tråden att du inte har kunskapen, alternativt har du inte förstått den. TS har skrivit tydligt varför hon inte anmält och jag har skrivit varför du ska skämmas men det är tydligen över ditt förstånd.
  • Anonym (Skärp dig)
    Tiina87 skrev 2019-03-25 17:27:50 följande:
    Varför ska jag skämmas för att ts aldrig anmält? Finns ingen logik i det öht.
    Läs tills du fattar, det verkar ta ett tag för dig.
    Anonym (Skärp dig) skrev 2019-03-25 00:43:23 följande:
    Vad är du för en hemsk människa som sitter och skriver såna vidriga saker till en medmänniska? SKÄMS! Du har varken empati eller kunskap om varför offer inte anmäler. Har du någon skam i kroppen ber du ts om ursäkt och lämnar sedan tråden.
  • Anonym (Skärp dig)
    Tiina87 skrev 2019-03-25 21:45:43 följande:
    Annars kan du ju förklara varför jag ska skämmas över att ta aldrig har anmält.
    Varför skulle jag? Jag har inte skrivit något sånt. Men du verkar ha rätt svårt med läsförståelsen.
  • Anonym (Skärp dig)
    Tiina87 skrev 2019-03-25 23:20:43 följande:
    Så inlägg 124 är inte skriven av dig? Bara en med samma nick...
    Det är skrivet av mig såklart men det står inte att du ska skämmas för att ts inte anmält.
  • Anonym (Skärp dig)
    Tiina87 skrev 2019-03-25 23:19:51 följande:
    Nej, det har jag inte. Finns ingen logik i att jag ska skämmas. För det första ÄR det inte skamligt att ha blivit sexuellt utnyttjad eller våldtagen, oavsett om man anmäler eller inte. För det andra så det personen som gjorde som ska skämmas, inte offerna.
    Tiina87 skrev 2019-03-25 23:20:43 följande:
    Så inlägg 124 är inte skriven av dig? Bara en med samma nick...
    Anonym (Skärp dig) skrev 2019-03-25 23:42:36 följande:
    Det är skrivet av mig såklart men det står inte att du ska skämmas för att ts inte anmält.
    Tar det en gång till och ser om det går in denna gången, fast jag tror inte det.
    Du ska skämmas för de vidriga sakerna du skrivit till ts, som att hon fantiserat ihop det.

Men jag tvivlar på att du har tillräckligt med läsförståelse för att förstå detta, och tillräckligt med empati och kurage för att be ts om ursäkt.

• Anonym (Skärp dig)
    Tiina87 skrev 2019-03-25 23:57:36 följande:

Du har aldrig svarat på varför jag ska skämmas så mitt antagande blir fortfarande samma; för att ts inte anmälde. Varför?

Tiina87 skrev 2019-03-26 00:00:25 följande:

Varför tycker du det? Summan av kardemumman blir att du tycker att jag ska skämmas gör att ts inte anmält. Så varför?

Jag frågade ts varför hon inte anmälde. Om bakomliggande orsakerna var att allt inte var sanning? Livlig fantasi etc

Och nej, jag ska inte be ts in ursäkt för de frågor jag har ställt. Förövrigt har hon inte ens svarat på de frågorna.

Jag har svarat dig flera gånger, att du inte förstår vad skrivs på vanlig enkel svenska är en helt annan sak. Känner nästan att jag behöver be om ursäkt för att jag skrev till dig som om du vore normalbegåvad, det är rätt tydligt att du har någon slags funktionsnedsättning/störning. Fast du hade väl inte förstått det heller.
  • Anonym (Skärp dig)
    Tiina87 skrev 2019-03-27 09:20:23 följande:

Du har svarat mig flera gånger säger du. Finns inget svar i tråden och jag har heller inte fått något svar i inboxen. Var är svaret?

Nej, jag har heller inte någon funktionsnedsättning/störning eller problem med svenska språket. Har du?

Här till exempel står svaret du söker:

"Du ska skämmas för de vidriga sakerna du skrivit till ts, som att hon fantiserat ihop det.
    Anonym (Skärp dig) skrev 2019-03-25 23:45:27 följande:

Tar det en gång till och ser om det går in denna gången, fast jag tror inte det.

Du ska skämmas för de vidriga sakerna du skrivit till ts, som att hon fantiserat ihop det.

Men jag tvivlar på att du har tillräckligt med läsförståelse för att förstå detta, och tillräckligt med empati och kurage för att be ts om ursäkt.

Bor du kanske på något boende där det finns personal som kan hjälpa dig att läsa vad det står? Det som alla andra ser förutom du.
  • Anonym (Skärp dig)
    Bjoer skrev 2019-03-27 13:55:54 följande:
    Jo, det är ett svar. Din fråga är en halmgubbe baserat på ett missförstånd. Läs konversationen igen så ser du. Sen skulle det vara bra om vi kunde sluta med den här sidodiskussionen som inte tillför tråden något.
    Du har helt rätt, och det finns ingen som helst mening att försöka när hon uppenbart inte kan förstå vad som skrivs. Ber ts om ursäkt.
Svar på tråden Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?