Inlägg från: Anonym (-) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-)

Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?

Anonym (Nej) skrev 2019-03-24 16:25:05 följande:

Jag hade gått till chefen och varit totalt ärlig. Och nej jag hade inte skött om honom.

Vad hade du mer konkret sagt och hur hade du framfört det?
  • Anonym (-)
    Anonym (Ödet) skrev 2019-03-24 16:35:51 följande:

Jag skulle se det som ödet att du har ett drömläge att ta ut din hämnd. Se till att han inte känner igen dig om det går. Å sen gör hans liv till ett helvete?

Du tror man kommer undan på att behandla folk illa i mitt jobb som usk?
  • Anonym (-)
    Tiina87 skrev 2019-03-24 20:03:23 följande:
    Spelar ingen roll vad för brott han har gjort mot ts eller andra. Han har rätt att behandlas som alla andra och få vård. Och det är något han ska.
    Kan tycka han har rätt till det nödvändigaste för sin överlevnad. Men inget jävla daltande inte!
  • Anonym (-)
    Anonym (Ge igen) skrev 2019-03-24 19:52:47 följande:

Hade behandlat mannen som skit i smyg. OCH berättar för mina kollegor vad han gjort så de gör detsamma.

Karma slår tillbaka! Oförlåtligt att göra så mot ett barn.

Går väl att vara lite halv nonchalant och otrevlig, göra den nödvändigaste vården lite slarvigt och inte bry sig så mycket utan att det ska gå till den gränsen att jag riskerar mitt jobb. Det känns inte ens värt, för dem "Hämnden" är ingenting jämfört med vad han gjorde med mig under många år av min uppväxt.
  • Anonym (-)
    Tiina87 skrev 2019-03-24 20:13:04 följande:
    Vem har pratat om daltande? Man sysslar inte med daltande inom vården (eller på andra ställen). Alla får och har rätt att få korrekt behandling och den hjälp man behöver.
    Om vården innebär att till exempel komma in, bädda sängen, påminna dem att tvätta sig och lägga fram rena kläder, ge frukost och medicin kan ju detta självklart göras på 1000 olika sätt. 

Antingen kan man bara klampa in och tvinga fram ett "godmorgon", dra upp persinnerna, bädda sängen tyst. säga "tvätta dig sen, lägger fram kläder" och ställa fram frukost och bricka utan att säga något".

Eller så kan man göra allt jättetrevligt, prata, mesa på, fråga hur vill du ha det. 
  • Anonym (-)
    Tiina87 skrev 2019-03-24 20:14:32 följande:
    Gör du ett halvdåliga, slarvigt jobb och är nonchalant kan det få större konsekvenser för dig än för honom.

Anmälde du det han gjorde?
    Fast det är ju väldigt svårt att få mig "fäld" för det. Man kan ju få det till att han ljuger, klagar, aldrig är nöjd, komma undan med "men hur ska vi bemöta han då, vilken bemötandeplan passar honom, ska vi ha ett möte osv" Men som sagt inget som kan kompensera det han gjorde.

Svar nej. Var ett barn. 
  • Anonym (-)
    Tiina87 skrev 2019-03-24 20:19:34 följande:
    Man behöver inte bli fällt för att bli uppsagt pga dårligt utför jobb.

Talade du om det för någon? Varför anmälde du inte senare?
    Det är inte min åsikt att man ska behandla våldtäktsmän och likasinnade med ett överdrivet trevligt bemötande eller anstränga sig i vården. Gör det nödvändiga, bye bye.

Var ett barn och nej. Ville inte. 
  • Anonym (-)
    Tiina87 skrev 2019-03-24 20:20:56 följande:
    Om du behandlar honom dåligt får det större konsekvenser för dig än för honom. Är det värt att riskera ditt jobb och framtida jobb för det?
    Nej, skulle aldrig lika kunna kompensera det han gjort mot mig med ett "nonchalant bemötande". 
  • Anonym (-)
    Tiina87 skrev 2019-03-24 20:24:32 följande:
    Att man aldrig anmäler får stå för en själv. Visst det är tufft att gå igen allt vad en anmälan skulle innebära men det hade varit bättre för dig att du anmälde.
    Nej, jag skiter helt ärligt i om han och dom andra blir dömda. 
  • Anonym (-)
    Tiina87 skrev 2019-03-24 20:28:44 följande:
    Varför? För att storyn inte är sann? För att du hade livlig fantasi som barn? Eller för att det ibte hände som barn utan när du var vuxen och du ville själv?
    och du ska alltså påstå dig jobba inom vården med ett bra bemötande?
Svar på tråden Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?