• Tiina87

Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?

Anonym (-) skrev 2019-03-24 20:09:50 följande:

Kan tycka han har rätt till det nödvändigaste för sin överlevnad. Men inget jävla daltande inte!

Vem har pratat om daltande? Man sysslar inte med daltande inom vården (eller på andra ställen). Alla får och har rätt att få korrekt behandling och den hjälp man behöver.
  • Tiina87
    Anonym (-) skrev 2019-03-24 20:12:52 följande:

Går väl att vara lite halv nonchalant och otrevlig, göra den nödvändigaste vården lite slarvigt och inte bry sig så mycket utan att det ska gå till den gränsen att jag riskerar mitt jobb. Det känns inte ens värt, för dem "Hämnden" är ingenting jämfört med vad han gjorde med mig under många år av min uppväxt.

Gör du ett halvdåliga, slarvigt jobb och är nonchalant kan det få större konsekvenser för dig än för honom.

Anmälde du det han gjorde?
  • Tiina87
    Anonym (-) skrev 2019-03-24 20:17:52 följande:

Fast det är ju väldigt svårt att få mig "fäld" för det. Man kan ju få det till att han ljuger, klagar, aldrig är nöjd, komma undan med "men hur ska vi bemöta han då, vilken bemötandeplan passar honom, ska vi ha ett möte osv" Men som sagt inget som kan kompensera det han gjorde.

Svar nej. Var ett barn. 

Man behöver inte bli fällt för att bli uppsagt pga dårligt utför jobb.

Talade du om det för någon? Varför anmälde du inte senare?
  • Tiina87
    Anonym (-) skrev 2019-03-24 20:16:19 följande:

Om vården innebär att till exempel komma in, bädda sängen, påminna dem att tvätta sig och lägga fram rena kläder, ge frukost och medicin kan ju detta självklart göras på 1000 olika sätt. 

Antingen kan man bara klampa in och tvinga fram ett "godmorgon", dra upp persinnerna, bädda sängen tyst. säga "tvätta dig sen, lägger fram kläder" och ställa fram frukost och bricka utan att säga något".

Eller så kan man göra allt jättetrevligt, prata, mesa på, fråga hur vill du ha det. 

Om du behandlar honom dåligt får det större konsekvenser för dig än för honom. Är det värt att riskera ditt jobb och framtida jobb för det?
  • Tiina87
    Anonym (Ödet) skrev 2019-03-24 20:15:40 följande:

Så jag har inte rätt att ha en annan åsikt? Är medveten om att min åsikt är mot lagen.

Du tycker säkert att det är helt rätt att vi tar hem och daltar med IS-hemvändarna också som mördar å våldtar på sina semestrar?

Varför skulle du inte ha rätt till din personliga åsikt?

Dock blir du inte långvarig inom vården med den åsikten och det beteendet.

Vad jag tycker har helt irrelevant.
  • Tiina87
    Anonym (-) skrev 2019-03-24 20:22:03 följande:

Nej, skulle aldrig lika kunna kompensera det han gjort mot mig med ett "nonchalant bemötande". 

Så varför inte då vara ärlig med din chef och få byta avdelning?
  • Tiina87
    Anonym (-) skrev 2019-03-24 20:22:03 följande:

Nej, skulle aldrig lika kunna kompensera det han gjort mot mig med ett "nonchalant bemötande". 

Det finns inget du eller någon anna kan göra för att kompensera det han gjorde mot dig.
  • Tiina87
    Anonym (-) skrev 2019-03-24 20:21:17 följande:

Det är inte min åsikt att man ska behandla våldtäktsmän och likasinnade med ett överdrivet trevligt bemötande eller anstränga sig i vården. Gör det nödvändiga, bye bye.

Var ett barn och nej. Ville inte. 

Att man aldrig anmäler får stå för en själv. Visst det är tufft att gå igen allt vad en anmälan skulle innebära men det hade varit bättre för dig att du anmälde.
  • Tiina87
    Anonym (Ödet) skrev 2019-03-24 20:28:38 följande:

Men seriöst?

Då kan vi lägga ner rättsväsendet helt då menar du?

Vild gissning du är Miljöpartist?

Nej, jag är inte miljöpartist.

En person som har blitt våldtagen mår aldrig bättre att våldtäktsmanen blir dömt, dödad, ofärdig behandlas etc. Har ingen ting med politik att göra utan det är helt enkelt så att set inte finns något som ja kompenserade det som personen blev utsatt för. En anmälan som gör till åtal och personen blir dömd leder dock till att andra inte blir utsatta. Men den som har blir utsatt har fortfarande blivit utsatt. Inget kan kompensera eller gottgöra set.

Lägga ner rättsväsendet? Var läser du in det?
  • Tiina87
    Anonym (-) skrev 2019-03-24 20:29:43 följande:

och du ska alltså påstå dig jobba inom vården med ett bra bemötande?

Att jag behandlar alla lika? Ja, jag jobbar inom vården och behandlar alla mina patienter lika. Eftersom det är det som är korrekt. Vilket du också borde göra.
Svar på tråden Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?