• Anonym (-)

Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?

Fick i fredags höra namnet på vår nya brukare. En av männen som sexuellt utnyttjat mig som barn. Han ska inte vara dement heller.

Hur hade ni reagerat på den situationen? Hjälp vad ska jag ta mig till? Tänk om det som hänt kommer fram, kommer bli så skvallrad om. Men samtidigt, ska jag behöva sköta om en sån gris?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-23 19:21
    Kan tillägga att det är svårt med ny tjänst som uska. Har fått timvikariera på stället i två år innan jag fick min tjänst här.

• Svar på tråden Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?
  • Kjell2
    Anonym (-) skrev 2019-03-26 10:19:29 följande:
    Du som är sjuksköterska och allvetare. Kan du förklara för mig vad det här är?

Jag har sen tidigt i morse varit likblek över hela kroppen, kallsvettig och illamående kräkts ett antal gånger. Hyperventilerat och haft ångest och bröstsmärtor.
    Du måste söka hjälp för dina problem samt ta en funderar på hur du ska gå vidare. Finns det några lösningar på ditt nuvarande jobb som skulle göra att det skulle funkade, t ex att du inte jobbar med honom? Kan du byta avdelning, annat boende mm?

När du har tankar på en lösning du tror skulle funka tar du ett snack med din chef.

• Anonym (Pepp)

TS, skulle det kännas bra om du pratade med någon, exv på en kvinnojour via telefon? Det blir ju anonymt och de har erfarenhet.

• Anonym (-)
    Anonym (Pepp) skrev 2019-03-26 11:01:19 följande:

TS, skulle det kännas bra om du pratade med någon, exv på en kvinnojour via telefon? Det blir ju anonymt och de har erfarenhet.

ja kanske
  • molly50

Jag har sen tidigt i morse varit likblek över hela kroppen, kallsvettig och illamående kräkts ett antal gånger. Hyperventilerat och haft ångest och bröstsmärtor.
    Det låter som att du har panikångest. Jag tror att du behöver prata med någon om det här.
    Har du pratat med din chef något mer och har ni kommit fram till en lösning?
  • Tiina87
    Anonym (Skärp dig) skrev 2019-03-26 00:49:37 följande:

Jag har svarat dig flera gånger, att du inte förstår vad skrivs på vanlig enkel svenska är en helt annan sak. Känner nästan att jag behöver be om ursäkt för att jag skrev till dig som om du vore normalbegåvad, det är rätt tydligt att du har någon slags funktionsnedsättning/störning. Fast du hade väl inte förstått det heller.

Du har svarat mig flera gånger säger du. Finns inget svar i tråden och jag har heller inte fått något svar i inboxen. Var är svaret?

Nej, jag har heller inte någon funktionsnedsättning/störning eller problem med svenska språket. Har du?
  • Tiina87

Panikångestattack. Vanligt när man har icke-berabetade ting.
  • Anonym (Pepp)
    Tiina87 skrev 2019-03-27 09:20:23 följande:
    Du har svarat mig flera gånger säger du. Finns inget svar i tråden och jag har heller inte fått något svar i inboxen. Var är svaret?

Nej, jag har heller inte någon funktionsnedsättning/störning eller problem med svenska språket. Har du?
    Det räcker med att du lämnar TS i fred nu!
  • Tiina87
    Anonym (Pepp) skrev 2019-03-27 09:28:30 följande:

Det räcker med att du lämnar TS i fred nu!

Är du trådens chef?
  • Anonym (Pepp)
    Tiina87 skrev 2019-03-27 10:08:04 följande:
    Är du trådens chef?
    Nej, men till skillnad från dig kan jag känna empati. Du borde portas av moderator eftersom du trakasserar TS i Känsliga rummet!
  • Tiina87
    Anonym (Pepp) skrev 2019-03-27 10:55:32 följande:

Nej, men till skillnad från dig kan jag känna empati. Du borde portas av moderator eftersom du trakasserar TS i Känsliga rummet!

Det kan jag med. Även om du inte tror det. Och nej, det är inte trakassering. Om du tror det så vet du inte vad trakasering är!
  • Anonym (Skärp dig)
    Tiina87 skrev 2019-03-27 09:20:23 följande:

Här till exempel står svaret du söker:

"Du ska skämmas för de vidriga sakerna du skrivit till ts, som att hon fantiserat ihop det.
    Anonym (Skärp dig) skrev 2019-03-25 23:45:27 följande:

Tar det en gång till och ser om det går in denna gången, fast jag tror inte det.

Du ska skämmas för de vidriga sakerna du skrivit till ts, som att hon fantiserat ihop det.

Men jag tvivlar på att du har tillräckligt med läsförståelse för att förstå detta, och tillräckligt med empati och kurage för att be ts om ursäkt.

Bor du kanske på något boende där det finns personal som kan hjälpa dig att läsa vad det står? Det som alla andra ser förutom du.
  • Tiina87
    Anonym (Skärp dig) skrev 2019-03-27 12:56:17 följande:

"Du ska skämmas för de vidriga sakerna du skrivit till ts, som att hon fantiserat ihop det.Bor du kanske på något boende där det finns personal som kan hjälpa dig att läsa vad det står? Det som alla andra ser förutom du.

Det är inget svar. Du har öht inte läst ursprungsfrågan.

Nej, jag bor tillsammans med min sambo och barn. Jobbar däremot på ett sykehjem. Du kanske blandar ihop mitt jobb med var jag bor?
  • Tiina87
    Anonym (Skärp dig) skrev 2019-03-27 12:56:17 följande:

"Du ska skämmas för de vidriga sakerna du skrivit till ts, som att hon fantiserat ihop det.Bor du kanske på något boende där det finns personal som kan hjälpa dig att läsa vad det står? Det som alla andra ser förutom du.

Tps: 1. Läs vad som efterfrågas.

2. Förstå vad som efterfrågas. Be om hjälp om det är något du inte förstår.

3. Därefter kan du svara på det som efterfrågas.

Att svara på något helt annat är totalt irrelevant och meningslöst.
  • Bjoer
    Tiina87 skrev 2019-03-27 13:15:09 följande:
    Det är inget svar. Du har öht inte läst ursprungsfrågan.
    Jo, det är ett svar. Din fråga är en halmgubbe baserat på ett missförstånd. Läs konversationen igen så ser du. Sen skulle det vara bra om vi kunde sluta med den här sidodiskussionen som inte tillför tråden något.
  • Anonym (Skärp dig)
    Bjoer skrev 2019-03-27 13:55:54 följande:
    Jo, det är ett svar. Din fråga är en halmgubbe baserat på ett missförstånd. Läs konversationen igen så ser du. Sen skulle det vara bra om vi kunde sluta med den här sidodiskussionen som inte tillför tråden något.
    Du har helt rätt, och det finns ingen som helst mening att försöka när hon uppenbart inte kan förstå vad som skrivs. Ber ts om ursäkt.
  • Anonym (X)
    molly50 skrev 2019-03-28 08:58:43 följande:

TS,hur går det? 

Undrar jag också. Hur mår du idag TS? 
  • Tiina87
    Bjoer skrev 2019-03-27 13:55:54 följande:

Nej, det är inget svar.
Svar på tråden Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?