Inlägg från: Anonym (-) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-)

Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?

Tiina87 skrev 2019-03-24 20:28:44 följande:
    Varför? För att storyn inte är sann? För att du hade livlig fantasi som barn? Eller för att det ibte hände som barn utan när du var vuxen och du ville själv?
    Hade inte förmåga att anmäla som barn/ung. Hållit det alltid för mig själv. Känns som att jag inte har något att vinna på att anmäla nu 20 år senare. Har aldrig haft kraft eller lust. Alltid hållit det inom mig. Aldrig heller varit i kontakt med vården.
  • Anonym (-)
    Tiina87 skrev 2019-03-24 20:32:10 följande:
    Nej, jag är inte miljöpartist.

En person som har blitt våldtagen mår aldrig bättre att våldtäktsmanen blir dömt, dödad, ofärdig behandlas etc. Har ingen ting med politik att göra utan det är helt enkelt så att set inte finns något som ja kompenserade det som personen blev utsatt för. En anmälan som gör till åtal och personen blir dömd leder dock till att andra inte blir utsatta. Men den som har blir utsatt har fortfarande blivit utsatt. Inget kan kompensera eller gottgöra set.

Lägga ner rättsväsendet? Var läser du in det?
    Kan inte tycka man ska lägga ansvaret på våldtäktsoffret att anmäla för att inte andra ska bli utsatta. Visst är det bra om man orkar och har lust (inte är totalt nedbruten eller jävig för att man känner förövaren) MEN samtidigt kan man inte lägga skulden på det våldtagna barnet att förhindra att andra också blir våldtagna.
  • Anonym (-)
    Tiina87 skrev 2019-03-24 20:33:27 följande:
    Att jag behandlar alla lika? Ja, jag jobbar inom vården och behandlar alla mina patienter lika. Eftersom det är det som är korrekt. Vilket du också borde göra.
    Gör det tyvärr man måste ju låtsas
  • Anonym (-)
    Tiina87 skrev 2019-03-24 20:34:47 följande:
    Då har du ju dig själv att "skylla". Man har alltid något att vinna på att anmäla en våldtäkt.
    Nej det har man ju inte. Skiter i eventuella pengar jag kan få.
  • Anonym (-)
    Tiina87 skrev 2019-03-24 20:35:54 följande:
    Det är det ingen som gör heller. Vi kan ju hoppas att någon anmälde så att han fått sina för sina brott. Om han gjort det mot flera.
    Han är inte dömd i alla fall. Kanske inte blev av någon rättegång eller så har ingen vågat anmäla.
  • Anonym (-)
    Tiina87 skrev 2019-03-24 20:37:09 följande:
    Om du aldrig har bearbetat det du gått igenom så är det faktiskt det krasst ditt egna fel att du mår som du mår idag. Men oavsett så ska du gå till din chef, lägga alla kortet på bordet och få byta avdelning.
    Vad vet du om mitt mående. Har bearbetat det. Men inte fan vill jag ju ändå gladeligen jobba med honom?
  • Anonym (-)
    Tiina87 skrev 2019-03-24 20:40:56 följande:
    Alla människor har samma rättigheter och ska behandlas lika. Även mördare och våldtäksmän. Detsamma gäller våldtäksoffer och anhöriga till de som har blivit mördade eller utsatta för andra brott.

Kompensation? Det finns inget som kan kompensera det man har varit utsatt för. Inga pengar i världen kan kompensera.

Jag blev också våldtagen i unga år och fick skadestånd. Men det är absolut ingen kompensation för det jag gick igenom.

Mycket möjligt att det fick dig att må bättre men det är fortfarande ingen kompensation för det du gick igenom. Varken pengarna eller att du sedan misshandlade personen. Genom att du misshandlade personen visar du faktiskt att du inte är en bättre människa än han som våldtog dig.
    Anmälde du våldtäkten? Gick du till psykologen? Var det någon du kände väl?
  • Anonym (-)
    Tiina87 skrev 2019-03-24 20:42:26 följande:
    Jag har aldrig någon sin påstått att du ska jobba med honom! Du ska berätta för din chef och sedan få byta avdelning.
    Du har påstått att jag får skylla mig själv.

Ska absolut ta det med chefen imorgon, tyvärr..
  • Anonym (-)
    Tiina87 skrev 2019-03-24 20:45:07 följande:
    Ja, jag anmälde. Ja, jag har gått till psykolog både en och flera gånger. Även varit med på rättegångar, polisförhör etc. Nej, kan inte påstå att jag kände honom väl men visste vems han var sedan tidigare.
    Kompis/släkt?

Fullbordat samlag?
  • Anonym (-)
    Litet My skrev 2019-03-24 20:46:24 följande:

Hade pratat med min chef faktiskt och förklarat situationen.

nämnt våldtäkten?
Svar på tråden Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?