Anonym (Ödet) skrev 2019-03-24 20:36:56 följande:
Jag tolkar det som att du tycker våldtäktsmän har samma rättigheter som oss andra och att våldtäktoffer är inte värd nån kompensation för det känns ändå inget bättre, men då kan jag upplysa dig om att jag själv blev våldtagen för några år sedan. Jag såg till att killen fick betala 148000kr sen misshandlade vi honom rejält efter han suttit inne. Det kändes bättre för mig.
Alla människor har samma rättigheter och ska behandlas lika. Även mördare och våldtäksmän. Detsamma gäller våldtäksoffer och anhöriga till de som har blivit mördade eller utsatta för andra brott.
Kompensation? Det finns inget som kan kompensera det man har varit utsatt för. Inga pengar i världen kan kompensera.
Jag blev också våldtagen i unga år och fick skadestånd. Men det är absolut ingen kompensation för det jag gick igenom.
Mycket möjligt att det fick dig att må bättre men det är fortfarande ingen kompensation för det du gick igenom. Varken pengarna eller att du sedan misshandlade personen. Genom att du misshandlade personen visar du faktiskt att du inte är en bättre människa än han som våldtog dig.