• Anonym (-)

Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?

Fick i fredags höra namnet på vår nya brukare. En av männen som sexuellt utnyttjat mig som barn. Han ska inte vara dement heller.

Hur hade ni reagerat på den situationen? Hjälp vad ska jag ta mig till? Tänk om det som hänt kommer fram, kommer bli så skvallrad om. Men samtidigt, ska jag behöva sköta om en sån gris?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-23 19:21
    Kan tillägga att det är svårt med ny tjänst som uska. Har fått timvikariera på stället i två år innan jag fick min tjänst här.

• Svar på tråden Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?
  • Chattisen
    Chattisen skrev 2019-03-24 15:52:23 följande:

Rent etiskt är det fel mot brukaren att du ska värde denna och rent psykologiskt tänker jag att du absolut inte ska vårda denna. Du borde be om en förflyttning.

Sorry fel, du måste be om förflyttning!
  • Glinda från Oz

Prata med din chef på en gång och berätta hur det ligger till, du ska inte behöva jobba med honom det bästa är om du byter avdelning det kan din chef hjälpa dig med. Får du inget gehör hos chef ta upp det med facket.

• Anonym (-)
    Anonym (Nej) skrev 2019-03-24 16:25:05 följande:

Jag hade gått till chefen och varit totalt ärlig. Och nej jag hade inte skött om honom.

Vad hade du mer konkret sagt och hur hade du framfört det?
  • Anonym (-)
    Anonym (Ödet) skrev 2019-03-24 16:35:51 följande:

Jag skulle se det som ödet att du har ett drömläge att ta ut din hämnd. Se till att han inte känner igen dig om det går. Å sen gör hans liv till ett helvete?

Du tror man kommer undan på att behandla folk illa i mitt jobb som usk?
  • Anonym (Ödet)
    Anonym (-) skrev 2019-03-24 18:24:47 följande:

Du tror man kommer undan på att behandla folk illa i mitt jobb som usk?

Jag har ingen aning, antar att det är svårt, men du kanske kan vara lite kreativ???? men gör det som känns rätt för dej såklart. Vissa är ju mer hämndbenägna än andra. Önskar dig lycka till.
  • Tiina87
    Anonym (Ödet) skrev 2019-03-24 19:38:03 följande:

Jag har ingen aning, antar att det är svårt, men du kanske kan vara lite kreativ???? men gör det som känns rätt för dej såklart. Vissa är ju mer hämndbenägna än andra. Önskar dig lycka till.

Så du tycker att ta ska sätta hela sitt liv på spel för att hämnas istället för att göra det rätta; att ta om för sin chef och få byta avdelning?!
  • Tiina87
    Tiina87 skrev 2019-03-24 19:40:46 följande:

Så du tycker att ta ska sätta hela sitt liv på spel för att hämnas istället för att göra det rätta; att ta om för sin chef och få byta avdelning?!

*ts
  • Anonym (Psss)
    Anonym (-) skrev 2019-03-23 19:26:25 följande:

Det är väl det som gäller ändå. Synd bara, trivdes rätt bra med dessa kollegor.

Men du ska väl ändå först och främst försöka få till att brukaren byter ställe och inte du?
  • Tiina87
    Anonym (Psss) skrev 2019-03-24 19:46:40 följande:

Men du ska väl ändå först och främst försöka få till att brukaren byter ställe och inte du?

Det brukar vara väldigt svårt. Speciellt om personen har önskat just det boendet i första hand än olika anledningar.
  • Anonym (Ge igen)

Hade behandlat mannen som skit i smyg. OCH berättar för mina kollegor vad han gjort så de gör detsamma.

Karma slår tillbaka! Oförlåtligt att göra så mot ett barn.

Svar på tråden Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?