• Tiina87

Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?

molly50 skrev 2019-03-24 21:45:43 följande:

Ja,men hur stor är då chansen att personen åker dit för det han har gjort,tror du?

Ja,det vet jag. Det var ju därför jag inte heller anmälde. Trots att jag hade bevis i form av märken och annat.

Mitt ex fick även mig att tvivla. Det var en av våra gemensamma vänner som gjorde det mot mig och mitt ex fick mig att tro att jag aldrig skulle bli trodd,att jag hade överreagerat osv.

Den som utsatte mig för övergreppet spelade dessutom mycket på mitt samvete (då mitt ex hade skvallrat för honom om mina planer på att anmäla) och tog till krokodiltårarna och flaskan.

Jag var ung och vågade inget annat än att backa.

Beror på situationen om personen åker dit eller inte.
  • Tiina87
    molly50 skrev 2019-03-24 21:46:55 följande:

Men vad vet vi egentligen om vad TS har berättat när hon var barn?

Jag tycker inte man ska döma TS utan att veta hur det ligger till.

Vi vet ingenting om ts som barn eller ens som vuxen.
  • Tiina87
    molly50 skrev 2019-03-24 22:05:34 följande:

Hur ska personen kunna åka dit utan bevis,menar du?

Väntar man tillräckligt länge så har man inga bevis kvar mer än sina egna ord.Nej,precis. Och varför då döma henne?

Vilket som kan få andra till att anmäla.

Nej, jag dömer henne inte. Försöker vara förstå varför hon/han varit tyst i 20 år.
  • Tiina87
    Anonym (Skärp dig) skrev 2019-03-25 00:43:23 följande:

Vad är du för en hemsk människa som sitter och skriver såna vidriga saker till en medmänniska? SKÄMS! Du har varken empati eller kunskap om varför offer inte anmäler. Har du någon skam i kroppen ber du ts om ursäkt och lämnar sedan tråden.

Jo, har relativt stor kunskap om varför man som offer inte anmäler. Och måbga har ett klart svar på varför. Det har inte ts. Varför skulle jag skämmas?
  • Tiina87
    Anonym (Metoo) skrev 2019-03-25 06:32:05 följande:

I regel ska man aldrig behöva vårda en anhörig eller bekant som man har eller haft kontakt med privat. Sånt finns i reglementet.

Det gäller dock bara anhöriga och nära släkt. Inte bekanta, kompisar, vänner eller andra man haft privat kontakt med.
  • Tiina87
    Drottningen1970 skrev 2019-03-25 06:58:05 följande:

Men tror du att hon kommer fortsätta tro på ett monster i tvättmaskinen när hon är vuxen....

Förhoppningsvis inte....
  • Tiina87
    Drottningen1970 skrev 2019-03-25 07:02:54 följande:

Bara för att ett barn inte berättar innebär absolut inte att man kan dra slutsatsen att det inte är sant om hen sedan berättar som vuxen. Det är ett rent påhitt från din sida utan ett uns av sanning. De flesta barn berättar inte. Däremot kan man som vuxen och när man frigjort sig från sin förövare hitta kraften att berätta. Inget ovanligt och konstigt alls.

Det finns många som drar den slutsatsen. Och det kan innebära att det är så men det behöver inte.

Om man berättar som vuxen så gör man även vanligen en anmälan.
  • Tiina87
    Anonym (Pepp) skrev 2019-03-25 08:05:13 följande:

Hon var ett BARN!!! Hur lätt tror du att det är för ett BARN att anmäla en vuxen som förgriper sig på en???!!!

Finns många barn som klarar av att anmäla.
  • Tiina87
    Anonym (Pepp) skrev 2019-03-25 08:06:51 följande:

TS var ett BARN!!! För tusan!!! Hur lätt är det för ett BARN att anmäla sin förövare? Inte ens vuxna kvinnor klarar ju av det! Skamligt att lägga skuld på TS!

Finns många barn som anmäler sin förövare. Finns även många vuxna kvinnor som gör det. Vuxna män har dock svårare att anmäla.

Var har jag lagt skuld på ts?
  • Tiina87
    Anonym (Pepp) skrev 2019-03-25 08:13:52 följande:

Jo, våldtäktsoffer känner att de får upprättelse om våldtäktsmannen blir dömd och kan känna stor tillfredsställelse om något hemskt händer honom.

Nej, våldtäkten finns fortfarabde där och har fortfarande hänt. Kan hända att man känner lättnad där och då men det finns aldrig något som kan få en att må helt bra och känna att man fått kompensation.

Du vet inte så mycket om ämnet även om du försöker bevisa att du gör det.
Svar på tråden Du jobbar på äldreboende och det kommer en ny brukare = det är mannen som våldtagit dig som barn, hur hade du reagerat?