Anonym (-) skrev 2019-03-25 13:48:25 följande:
Du är åtminstone finska annars hade du inte haft dubbel i, och det märks på din brutala attityd.
Om någon inte erhåller hjälp från professionella instanser (polis, sjukvård etc) så är alltså berättelsen om t.ex. våldtäkten mindre sannolik? Det har du påstått i dina tidigare trådar.
Jag påstår då att jag snarare tycker det motsatta. Om man anmäler och får en person fälld har man bara att vinna på det, inte minst ekonomiskt. Så att man blivit våldtagen kan man ljuga ihop med motivet "pengar". Men att på sin arbetsplats ljuga att man blivit våldtagen av en brukare, vilket motiv skulle man ha då? Att man vill bli socialt stigmatiserad?
Nej, jag är finska heller.
Om som du överhuvudtaget inte bryr sig så kan dra slutsatsen att allt inte är sanning. En slutsats behöver dock inte stämma.
Pengar ger ingen kompensation eller vinst av det som hänt. Så nej, man har inget att vinna oavsett om man anmäler eller inte. Det finns inget att vinna heller.
Om man ljuger på sin arbetsplats gör man förmodligen det för att slippa just den personen, kanske för han/hon är jobbig, "äcklig" etc. Men då ljuger man inte om att man blivit sexuellt utnyttjad.
Har man däremot blivit sexuellt utnyttjad så är det normala att man antigen berättar för sin chef och blir omplacerad eller söker nytt jobb. Man startar inte tråd på familjeliv om hur man ska göra.