JÄTTESÖLIG person i kassan
Men ni förstår väl att han trollar?!
Hur kan det vara kul att trolla inte bara en utan FLERA trådar om detta?
Jag kan säga vilken affär och kille det rör sig om så får ni besöka honom själv för å se vad JAG MENAR!
Hur kan det vara kul att trolla inte bara en utan FLERA trådar om detta?
Du låter lite stressad? Kanske du borde försöka varvar ner litegrann. Eller välja en annan affär om detta är det enda som orsakar din stress på detta sätt. Låter inte hälsosamt alls.
Handla online i stället så slipper du detta problem som verkar ta mycket av din energi. Inte första gången du är här på familjeliv och skriver om den stackars människan som sitter i kassan.
Ta hand om dig.
/ Bert
Att vara social ingår nog inte i dem mest grundläggande kraven för ett sånt lågavlönad jobb. Det är ett plus om de är det, men jag tycker inte man kan kräva det. Om han däremot inte vet vad saker kostar.... jag är inte säker där om det är något han måste veta.
Folk som jobbar för långsamt kan vara jobbiga, men det brukar vara när de är nya. Takten borde öka ganska snabbt. Jag har också stört mig på en super-långsam kille, men förstod att han var ny. Då måste man ha lite tålamod.
Tack för dagens skratt ts. Tycker absolut du ska ringa polisen om butikschefen inte fattar hur kränkt du känner dig om kassapersonalen inte ler tillräckligt brett.
Jag förstår känslan. Hade jag tvingats bo i Bredäng i över 20 år hade jag för länge sedan gjort slag i saken och hoppat från bron på Bredängsvägen ner på E4.
Men det är väl för fan bara att byta ställe att handla på i så fall??
Det är ju hela poängen med en marknadsekonomi och ett konsumtionssamhälle.
Snacka om jättebebis. Att problemet ligger hos dig har aldrig slagit dig?
Säger nog också samma som alla andra med hur arg du verkar vara i tråden. Varför ens liksom bry sig om en i kassans sociala kompetens. De scannar jag för fasiken bara varorna. Hur många ord behövs liksom att stå ut med för att genomföra ett köpa "hej!" dra kortet, hejdå!" i princip.
Sedan så brukar ju just sådana personer som du själv verkar vara som frågar om än det ena och andra i kassan var de som sänker ner hastigheten på kassapersonalen.
Inte detta igen... Sjukt tråkigt och finns det en gnutta sanning i ditt ramblande så är det inte kassören som det är fel på. Läs en bok, se på tv, ta en promenad, skaffa ett liv annat än att förstöra för någon och posta dessa trådar.
Snälla ts, tänk iaf över möjligheten att åka in till St Görans psykiatriska akutavdelning. Kanske du får ett Lpt om du berättar det du berättat för oss i tråden. Du blir alltså kanske tvångsinlagd. Du får förmodligen iaf mediciner som passar ditt tillstånd och en tid till psykiatriker som kan diskutera detta med dej ordentligt. Du ger knappast ett friskt intryck om detta är sant.
Outa inte denna kassör, då är det du som begår lagbrott. Det har iaf inte han gjort, på långa vägar! Strunta i denna stackars kassör nu!
Oj är du 57 och kan inte ha överseende med andra?
Jag trodde du precis hade flyttat hemifrån och hade börjat handla utan mamma.
Ring POLISEN då och se hur mycket RESPEKT du får från dem med det här!!!!!
Det började med att personen var sölig, sen att ni blivit kränkt av att bli NI-ad. Ni får faktiskt förklara vart orättvisan finns, för den ser nog bara ni i den här tråden.
Det är ganska humoristiskt. Här har ni efter nästan 100 svar suttit och sagt att det är MIG det är fel på, utan att ha läst det jag skrivit. Och utan att ha kommit med nån lösning, det är denna kasss kassör som MÅSTE anpassa sig efter det svenska folkhemmet, å inte tvärtom!!
Är man en serviceperson med yrke som går åt till att sälja livsnödvändiga varor till personer så MÅSTE man kunna vara snabb, lagom tempo, man SKA VARA TREVLIG!!
Men inte i Sverige. Inte nu och aldrig förr. Och 95% eller så av alla som skriver på familjeliv bor i sverige.
Ja äldre ser ofta Ni som någonting negativt, men för yngre är det positivt och ses som hövligt och respektfullt.
Du är 57 år. Ålder är svårt att se. Han frågade väl pga pensionärsrabatter. Hade du vart pensionär och han inte frågat så hade han fått skit för det
Du träffat den här människan i typ 5 minuter i kassan kanske ett par gången i veckan. Om hans humör påverkar dig så mycket att du mår så här dåligt så ska du nog söka hjälp för det.
Och detta blir det sista jag läser. Att DU inte förstår lösningen kan för fan inte VI hjälpa!! Lär dig läsa, stava och läsförståelse så kanske du kan få en lyckligare pension.
Jag känner igen lite av detta. I en affär jobbar det en som är lite långsammare än vad som är 'vanligt'. Denna person är lite handikappad, jag skulle aldrig klaga eller irritera mig över honom. Tycker det är fint att han får en chans att jobba och känna sig behövd.
Jaha, så du representerar hela Sveriges befolkning. Intressant. Vad tycker Sveriges befolkning om kungahuset, är de för eller emot?
Skulle jag vid ETT ENDA tillfälle uppleva att en person i kassan i den butik jag handlar i är "jättesölig" och allmänt konstig så skulle jag tala med chefen DIREKT. När man är kund så har man övertag. INGEN butiksägare vill ha en idiot i kassan som skapar dålig stämning. Hen åker bort fortare än man hinner säga "facket".
Nej du har inte förnärmat oss, mej och alla mina delpersonligheter
Men du, kollar inte du dina inlägg innan du postar dem? Ditt kryllar tyvärr av så många fel att det blir svårt att läsa. jag antar att du ser det själv nu när du läser det? Och detta är inte för att förnärma er alltså dej och alla olika personligheter som bor i ditt psyke, du kanske bara inte ska skriva inlägg från alla på en och samma gång?
Men jag ser något om att man borde ta order från föräldrar och vänner för att vara en god människa? Seriöst?! Om du vill ha vänner eller kanske partners som ger dej order om vad du ska göra så är det din personliga "grej", inget fel med dina preferenser, men inget du borde tvinga på resten av befolkningen.
Att det påminner starkt om reaktionära rörelser, "guerillor", att tycka som jag håller jag inte med om. Att jag skulle vara kaxig vid ett eventuellt polisingripande har inte ett dugg med det att göra. Du kanske inte kan respektera människor utan att säga ni, men det kan jag
Nu är det FYRA ÅRS jubileum!! Och denna kassör har FORTFARANDE inte frågat läget, eller sagt NÅGOT, förutom: hej, bra så, kvitto.
MAN kan INTE bete sig på det här viset i det svenska folkhemmet!! T.o.m invandrare som bott här i ett år är medvetna om det.
HUR får jag honom sparkad så långt det bara går!?!?