Sova på mage
Jag undrar om någon vet när det är okej för en bebis att sova på mage.
Har en på 7 månader som helst vill rulla över till mage.
Jag undrar om någon vet när det är okej för en bebis att sova på mage.
Har en på 7 månader som helst vill rulla över till mage.
när dom börjar rulla över själva är det ingen större fara längre. Men förstår oron. använd larm om du är orolig.
Du kommer inte kunna hindra henne från att sova som hon vill.
Skaffa andningslarm.
Kan hon rulla tillbaka själv också? Då är det inga som helst problem. De ska inte sova på mage för att de inte orkar lyfta huvudet och kan då hamna med huvudet i madrassen utan att orka flytta på det.
Mina barn började rulla över och sova på mage på redan när de var tre månader men kunde inte rulla tillbaka och då så bvc att så länge de orkar lyfta huvudet själv så låt dom sova på mage om de själv rullar över.
Jisses vilket korkat BVC. Men det är ju inte första gången man hör korkade råd därifrån. Risken för spädbarnsdöd är ju störst vid just 3 månaders ålder.
Kan hon rulla tillbaka själv också? Då är det inga som helst problem. De ska inte sova på mage för att de inte orkar lyfta huvudet och kan då hamna med huvudet i madrassen utan att orka flytta på det.
Mina barn började rulla över och sova på mage på redan när de var tre månader men kunde inte rulla tillbaka och då så bvc att så länge de orkar lyfta huvudet själv så låt dom sova på mage om de själv rullar över.