• Heeeyyy

Fel på gravtestet?

Hej! Igår plussade jag på mitt graviditetstest jätte kul! Men omedvetet köpte jag ett gravtest för att få reda på de tidigt från clearblue. Som sagt jag plussade och de är verkligen allt ja längtat till. Men jag blir så orolig. Är jag gravid? Visade testet rätt?.. känns som jag aldrig kommer bli av med de förrens jag ser mitt barn på ultraljudet... vaarför ska de ta sån lång tiiid.. hur kände ni er? Kände ni samma? Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Fel på gravtestet?
  • Anonym (Sara)

Gjorde med vad? Jag har väldigt svårt att förstå hur du resonerar. Du har alltså fått ett plus på testet? Vad är problemet egentligen? Kan du kanske förklara problematiken lite tydligare? Jag fattar ingenting.

• Sasu

falskt positivt är ju inte sådär jättevanligt, om kontrollstrecket visar att testet har funkat så är du mest sannolikt gravid.

• Sasu

kan ju också tillägga att jag kände likadant när jag plussade på 2 stickor, tänkte först att det måste vara något fel på stickorna, men klockan var ju också 4 på morgonen när jag plussade :) i en vecka trodde jag inte alls på att jag var gravid, men sen när det väl hade sjunkit in ordentligt så trodde jag fullt ut på det! så det är fullt normalt! man får väl lite shock ifall man inte planerar en graviditet!

• Mamma37år

Jag gjorde 3 tester alla va positiva och även testade mitt hcg värde vilket antydde graviditet. Men min läkare oroade mig när hon sa det kan ju vara druvbörd, jag blev livrädd hade aldrig ens hört ordet förut. Så jag får hoppas på det bästa, men får inte göra ultraljud på några veckor. Men är väldigt orolig. Jag har aldrig ens funderat på annat när man fått ?gravid? så tror msn ju givetvis att så är fallet.

• Bajkal

Förstår dig :( ... jag plussade den 22/5 och 23/5 totalt 3 test. Är förvirrad och vet inte om jag har symptom. Kanske lite men oroar mig för att det är inbillning/

Tvivlar på att jag är gravid trots mkt tydligt plus.... Verkar också som att ägglossningen varit mycket tidigare och bim är inte för ens 31/5 så är LIVRÄDD att jag ska få mens som vanligt då...

Försöker tänka att jag inte kan påverka det oavsett vad det är. Ska till barnmorska på fredag.

• Mamma37år

Jag har dock symtom, ibland illamående, molvärk, kissar massor och är sjukt trött + att magen är svullen. Det är ju trots allt min fjärde graviditet, då syns det tidigare sägs det.

Jag ska till special Mvc, dock känns det som en evig väntan på en tid. Är i v 7+1.

Men oron är stor att det är något fel. Hoppas allt är bra. Har ju inga tecken att något är fel men är ändå skeptisk.

• Sasu
    Bajkal skrev 2019-05-28 11:22:00 följande:

Hur tidigt kan man börja må illa?

För mig började det i vecka 5, det var illamåendet som gjorde att jag tog gravtest.
Svar på tråden Fel på gravtestet?