Vad är fel på min katt??
Hej.
Min katt är sjuk, och jag vet inte vad felet är. Han har på en vecka gått från att vara världens gosigaste, finaste, blank-i-pälsen katt till att se hängig, grå och lite skabbig ut. Han drar sig undan, ligger mest gömd och dreglar fruktansvärt.
Han äter nog lite, dricker lite, men det är som han inte riktigt skulle orka. Han ser mager och bedrövlig ut. Kommer inte när man försöker locka honom till sig.
Ingen feber.
Allt började för en vecka sedan, han blev skrämd av någonting utomhus och gö. De sig i uthuset, det tog mig tre timmar att hitta honom där, sedan dess har han inte alls velat gå ut. Han är inte en utekatt egentligen, men han brukar vara med oss ute på gården när vi är ute, och ibland brukar han vara ute högst en kvart ensam, men han går aldrig av gården, han sitter oftast bara på terassen. Efter det att han blivit skrämd, låg han under sängen en hel dag, han gick lite försiktigt när han kom därifrån, som att han hade ont, men när jag kände på honom visade han inga tecke på smärta alls. Jag försökte ge honom mat, han åt, och drack, så jag trodde han bara behövde. Återhämta sig lite, för två dagar sedan såg jag lite dregel på kvällen, och nästa dag ringde jag veterinären, vid det laget rann det dregel ur munnen på honom, idag var vi på besök, och hon hittade inget annat fel på honom än ett sår i munnen. Men han är inte sig själv. Han bara ligger. Han kommer inte i famnen som han brukar, han går undan och mår uppenbart dåligt. Veterinären tog blodprov, men jag får ju inte svaren förrän i morgon, men jag undrar bara, känner någon igen symptomen?? Antar att jag bara behöver höra att min lillavän blir bra????!
Tack!