Anonym (A) skrev 2019-05-25 09:03:21 följande:
Man tappar lät hårdheten om man finner siuationen obehagglig eller hotfull. Sen har jag svårt att tänka mig att kvinnor våldtar en rätt upp och ner som män kan göra. Det måste ju ske när du själv varit dumdristig nog att försätta dig i en sårbar situation med främlingar.
Precis som att tonårspojkar borde slakna när de är på stranden, ser en snygg tjej och hårdnar till, men skäms sen och försöker dölja ståndet som inte vill ge med sig? Nej, man kan inte styra hur ens kropp reagerar i olika lägen. Man talar ju ofta om att offer kan frysa till vid exempelvis en våldtäkt, kroppen reagerar inte som man kanske hade tänkt sig. Vid en sådan situation kan såklart även ett stånd stanna kvar. Chock-reaktionen gör så att kroppen stannar till.
Sen måste jag ju säga att din kommentar att offret är dumstridig var fruktansvärt obegåvad. Det spelar ingen roll ifall man sätter sig naken med kuken hårdast som hårdast, ingen man eller kvinna har rätten att röra dig utan ditt medgivande. Det är aldrig offrets fel att en förövare utför ett brott, oavsett om förövaren är man eller kvinna. Som vi lär våra barn: ?stopp, min kropp!?
Klart att kvinnor våldtar. Vilka olika situationer som kan uppkomma, är svårt att sia om (eftersom de flesta män som blivit våldtagna inte anmäler). Jag tror att kvinnor som har liknande synsätt som du absolut skulle kunna tvinga till sig sex och ?bara våldta någon rätt upp och ner?, då de inte anser att mannen ens kan bli våldtagen. Dessa kvinnor ser ju inte sig själv som väldtäktskvinna.
Försök att vara lite mer öppen för att andra män inte fungerar precis som du. Dessutom låter det ju som att du själv aldrig hamnat i en sådan situation och därmed inte vet hur du och din kropp faktiskt skulle reagera.