Inlägg från: Elefantmannen2 |Visa alla inlägg
  • Elefantmannen2

Kvinnor som våldtar män

Det finns olika definitioner av övergrepp och våldtäkt. 

Man kan ta ett uppmärksammat fall: Cissi Wallin. Hon startade "Prata om det" och var het under "metoo". Hon fick ju Virtanen på fall kan man säga, även om han aldrig dömts för våldtäkt, tvärtom.
    De gick hem på fyllan, och kanske drogpåverkan, och hade sex under samtycke. Sedan vaknade hon med att han hade sin kuk framför hennes mun och bad henne suga. Definierar man det som övergrepp/våldtäktsförsök tror jag nästan att majoriteten av män utsatts. 

Om man räknar det som män hängdes ut för under "metoo" och på en del företag som övergrepp har alla män råkat ut för det. Klapp på rumpan, blivit tagen på kuken, kränkande och grova verbala attacker, nedlåtande "sexskämt" etc. 
    Martin Timell är ett exempel som blev av med jobb och ära på det viset.

Bägge dessa män har ju ett rykte om att vara gement sviniga mot kvinnor och män överlag, exemplen är helt ok dock. 

Jag har blivit våldtagen, som i penetrerande sex, mot min vilja, utan samtycke, ett par gånger. Ofta under drogrus. Även i sömnen. Under drömmar är det som bekant svårt att skilja mellan dröm och verklighet och många män har stånd ett par gånger per natt. 
    Jag har vid ett tillfälle blivit utnyttjad av ett flertal kvinnor efter en riktigt dålig drogkompott. Vet än i dag inte exakt hur många, men fler än fyra. 

En ren överfallsvåldtäkt utförd av en kvinna mot en nykter man kan kanske bli klurigt? 

• Elefantmannen2
    Anonym (A) skrev 2019-05-26 00:20:32 följande:

Var lite det jag försökte förklara i ett tidigare inlägg. Kvinnor gör inte överfalls våldtäkter. Mannen har ju oftast försatt sig i en sårrbar situation med främlingar eller fiendeer när det sker. 

Sen är ju våldtäktsdebatten helt sjuk. Martin Timell må vara grisg men han är ingen våldtäktsman. Och varför anmälde kvinnan honom 10 år efter händelsen skett? Och varför har ingen kollega markerat för honom tidigare om dom inte gillade hans beteende? Klart man letar reda på det bara för att det ligger i tiden och folk har glömt bort hur man kommunicerar. 

Och som de flesta män här skriver när dom fått ofrivilligt sex är det i stort sett ingen som ens tar illa upp, snarare gillar det. Det är inte samma sak för en kvinna. Män och kvinnor är varandras motsatser, vi tänker och fungerar olika.

Har verkligen de flesta män sagt det? Att de inte tar illa upp? Då uppfattar vi det helt olika. Jag tycker att folk tycker tvärtom, fast att det är jobbigt att ta upp det just på grund av det du skriver. Ingen gillar sex mot sin vilja. Om de gör det är det inte mot deras vilja, det är ju givet.

Det var ingen som påstod att Martin Timell var en våldtäktsman heller. Det har förklarats många gånger varför kollegor och produktionsbolag lät honom hållas. 
    De som markerade försvann ju.

• Elefantmannen2
    Anonym (A) skrev 2019-05-26 02:02:25 följande:

Kanske jag överdriver men tycker jag sett flertalet inlägg beskriva det. Och nu handlade det om "ofrivilligt" sex som jag skrev. Hade det varit en kvinna hade det förmodligen kallats klassats som våldtäkt illa kvickt. Männen vaknar upp och deltar eller somnar om men tycker varken bu eller bä. Visserlgen är det inte av fri vilja men dom tycker inte det var hela världen. 

Angåene Martin Timell är så var det visst inte så farligt att leva med hans griserier efterrsom man var beredd att jobba kvar när det fortgår. Ingen tvingade dem och han gjorde inget olagligt. Om många var upprörda kan man dessutom hålla honom ansvarig tillsammans. Sen kunde dom gått till pressarna med det redan då. De har ju alltid gillat snaskigheter. Svensk kultur saknar stake. Absolut löjligt och fruktansvärt onödig debatt.

Enligt svenska dagbladet är 98% av alla sexual brott män som förgripit sig på kvinnor. Av de 2% myndiga män som är offer för våldtäkt är förövarna både män och kvinnor och I allra flesta av fallen med en kvinnlg förövare handlare det om psykisk och känslomässig terror som lett till penetrering men jag skulle inte kalla det för våldtäkt. Procenten baseras på anmälda händelser. Sen har man inte tagit med i vilken kontext personerna utfört dessa gärningar i. 

Visst finns de kvinnor som våldtar men det är en sådan liten procentdel. Men som sagt jag skulle inte kallar utpressning för våldtäkt när en kvinna i ett förhållande pressar sin partner till sex. Emotionell misshandel kanske, men inte våldtäkt. 

Vad är det som är svårt? Om man "deltar" är det samtycke och inte övergrepp eller våldtäkt. 

De som inte har något emot det är inte offer för övergrepp eller våldtäkt. 

Svar på tråden Kvinnor som våldtar män