Inlägg från: Kermit1561 |Visa alla inlägg
  • Kermit1561

Kvinnor som våldtar män

Anonym (Mimmi) skrev 2019-05-25 18:52:03 följande:

Kort sagt, män mår och blir behandlade precis som kvinnor blir när de följt någon hem och blir utsatt för något.

Däremot tror jag faktiskt det är vanligare att kvinnor tror att mannen är med på det eller åtminstone inte specifikt saknar respekt för män. Jag har fått för mig att de inte heller brukar försöka att tvinga det till att bli slutfört om mannen faktiskt vaknar och meddelar att det inte är ok.

Övergrepp är det förstås oavsett ifall man inte vet säkert att den andra vill men det är nog lättare att läka efteråt om man vet att personen är korkad snarare än elak och grym.

?Fått för mig? handlar om att du har fördommar om hur kvinnor och män är och att du har svårt att acceptera att kvinnor faktiskt också våldtar. Att våldtäkt av män förminskas och ursäktas som du gör är en bidragande orsak till at det inte tas på allvar..
  • Kermit1561
    Anonym (A) skrev 2019-05-26 02:02:25 följande:

Kanske jag överdriver men tycker jag sett flertalet inlägg beskriva det. Och nu handlade det om "ofrivilligt" sex som jag skrev. Hade det varit en kvinna hade det förmodligen kallats klassats som våldtäkt illa kvickt. Männen vaknar upp och deltar eller somnar om men tycker varken bu eller bä. Visserlgen är det inte av fri vilja men dom tycker inte det var hela världen. 

Angåene Martin Timell är så var det visst inte så farligt att leva med hans griserier efterrsom man var beredd att jobba kvar när det fortgår. Ingen tvingade dem och han gjorde inget olagligt. Om många var upprörda kan man dessutom hålla honom ansvarig tillsammans. Sen kunde dom gått till pressarna med det redan då. De har ju alltid gillat snaskigheter. Svensk kultur saknar stake. Absolut löjligt och fruktansvärt onödig debatt.

Enligt svenska dagbladet är 98% av alla sexual brott män som förgripit sig på kvinnor. Av de 2% myndiga män som är offer för våldtäkt är förövarna både män och kvinnor och I allra flesta av fallen med en kvinnlg förövare handlare det om psykisk och känslomässig terror som lett till penetrering men jag skulle inte kalla det för våldtäkt. Procenten baseras på anmälda händelser. Sen har man inte tagit med i vilken kontext personerna utfört dessa gärningar i. 

Visst finns de kvinnor som våldtar men det är en sådan liten procentdel. Men som sagt jag skulle inte kallar utpressning för våldtäkt när en kvinna i ett förhållande pressar sin partner till sex. Emotionell misshandel kanske, men inte våldtäkt. 

Anmälda fall säger i stort sett ingenting om de verkliga falken. Mörkertalet är stort för kvinnor som våldtas och ännu större för män..
  • Kermit1561
    Anonym (A) skrev 2019-05-26 17:21:55 följande:
    Haha! Jag älskar när människor referar till mörkertalet. På vilka grunder baserar du det?
    På den forskning som finns. Det har forskats en hel del på det så det är bara läsa på själv t.ex. här: http://nck.uu.se 
    Läsa på är väl nått du borde göra generellt sett i ämnet. 
  • Kermit1561
    Anonym (Nina) skrev 2019-05-26 19:57:02 följande:
    precis.
    Det är dock betydligt vanligare att kvinnor våldtar än vad man tror, ett stort problem är som sagts i tråden att diskussionen där är 50-100 år efter motsvbarande diskussion för kvinnor. Det innebär inte bara att det är ännu mer skambelagt för män att råka ut för det, det är dessutom så att män helt enkelt inte uppfattar det som våldtäkt eller förstår att de blivit utsatta för en kräkning. Titta bara hur det ser ut i den här tråden. 
    Här är en intressant artikel full med intressanta referenser i ämnet https://www.scientificamerican.com/article/sexual-victimization-by-women-is-more-common-than-previously-known/ som rekomenderar all här att läsa. 
  • Kermit1561
    Anonym (A) skrev 2019-05-26 23:55:18 följande:

Om det är så enkelt hur löser du problemet då? Vad gör du för skillnad i dagsläget som inte gjordes på 60-70talet? Vad inngär mörkertale för dig och hur definerar vi våldtäkt?

Riktiga våldtäkter sker men jag tror inte att större delen av dessa offer blir så pass förlamade att de inte går till polisen eller talar med en anhörig såvida de inte lever i ett hem där de har ett hot över sig. Mörkertal finns men jag tror du överdriver och dramatiserar det. Sen kan man aldrig använda något sådant som bas. Vi måste utgå från vad vi vet.

Lösningen är densamma som för kvinnor som våldtas. Att prata om det, ta det på allvar och inte skambelägga de som råkar ut för det. Först när man når dit så kan man börja ta siffrorna om anmälningar på allvar. 
    För det du säger om mörkertalen stämmer ju helt enkelt inte, läs på i stället för att gissa! Här har du en länk till https://www.scientificamerican.com/article/sexual-victimization-by-women-is-more-common-than-previously-known/
  • Kermit1561
    Anonym (Mimmi) skrev 2019-05-27 11:15:18 följande:

Fast du. Om mannen (eller kvinnan) inte upplever att han blivit kränkt, eller blivit rädd, så är det faktiskt inte heller en våldtäkt/övergrepp.

Precis som killen nedan skriver är det mer komplicerat än så. Om du fått lära dig att trycka ned sådana känslor och/eller inte ta dem på allvar eller helt enkelt inte lärt dig värdera din kropp eller sexualitet speciellt högt så behöver du inte vara medveten om att du blivit utsatt. Dessutom lär du ha svårt att ta andras sexuella integritet på allvar om du inte har någon för din egen vilket gör att du riskerar att begå övergrepp mot andra.

Så kvinnor borde om inte annat av rent egoistiska skäl ta våltagna män på mer allvar..
  • Kermit1561
    Anonym (Mimmi) skrev 2019-05-27 12:00:35 följande:

Det är fortfarande inget övergrepp i juridisk mening om du inte mår dåligt av det. Sånt där går inte komma åt juridiskt hur som helst (så länge personen inte kommer till insikt) utan det enda som funkar är att se till att varje barn växer upp med en riktig känsla av egenvärde. Jag är ju själv en sådan person som aldrig berättat om de saker jag varit med om. Jag visste redan när jag fem att det inte fanns någon som lyssnade. Sedan har jag ju ?låtit? andra skada mig ett par gånger då jag borde ha sagt ifrån, men jag skulle inte kunna anmäla det som ett brott då jag ju gjorde mitt bästa med att spela med.

Man ska ta allas upplevelser på allvar om har förstånd nog att snappa upp vad de signalerar. Det bästa vore ju om alla var väldigt lyhörda. Den världen skulle jag välja på sekunden och aldrig återvända.

Juridiken är ett dåligt mått på vad som egentligen är våldtäkt. För inte så länge sedan så kunde det tex inte vara våldtäkt om man var gifta..

Att människor skall komma till insikt är ju hela poängen, det är ju så feminismen jobbat med övergrepp på kvinnor och nu behöver samma sak ske för män.
Svar på tråden Kvinnor som våldtar män